اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 31, 2022
14:31 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132835

اسپاتیفای محتواهای مرتبط با ویروس کرونا را برچسب‌گذاری می‌کند

 
اسپاتیفای می‌گوید از این به بعد هر پادکستی که حاوی اطلاعاتی درباره ویروس کرونا باشد، با یک برچسب «توصیه محتوایی» همراه خواهد شد. این شرکت همچنین اعلام کرده که برای اولین بار قوانینی را در زمینه کووید-19 و انتشار محتوا در حالت کلی بر روی وب‌سایتش قرار می‌دهد.
 
به گزارش رویترز، «دنیل اک»، مدیرعامل اسپاتیفای در پستی در وبلاگ این شرکت نوشت: «این اقدام جدید در راستای مبارزه با نشر اطلاعات گمراه‌کننده در روزهای آینده در سراسر کشورهای دنیا فعال می‌شود. تا جایی که ما می‌دانیم، این توصیه‌های محتوایی در نوع خود اولین نمونه برای یک پلتفرم بزرگ میزبانی پادکست‌اند.»
 
توصیه‌های محتوایی اسپاتیفای شنوندگان را به صفحه‌ای مخصوص ویروس کرونا منتقل می‌کند که حاوی حقایق و اطلاعات تخصصی از سوی کارشناسان و پزشکان است. به‌علاوه، این صفحه لینک مراجع معتبر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
دنیل اک
اسپاتیفای قوانین جدیدی برای نشر محتوا خواهد داشت
این شرکت سوئدی همچنین قوانین جدیدی را برای محتواسازان خود اعلام کرده است. دنیل اک می‌گوید: «می‌دانیم که نقش مهمی در حمایت از آزادی بیان محتواسازان داریم و در عین حال باید ایمنی کاربران‌مان را حفظ کنیم. به خاطر این جایگاه، به نظرم ضروری است که سانسورکننده محتوا نباشیم ولی اطمینان پیدا کنیم که قوانینی وجود دارد و کسانی که آن‌ها را زیر پا می‌گذارند باید منتظر عواقب اعمال خود باشند.»
 
این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که خواننده و آهنگ‌ساز «نیل یانگ» و «جانی میچل» اعلام کرده بودند که در اعتراض به نشر اطلاعات غلط درباره واکسن ویروس کرونا آثار خود را از اسپاتیفای حذف می‌کنند. یانگ نمی‌خواست آهنگ‌هایش در پلتفرمی منتشر شود که میزبان پادکست «جو روگن» است. روگن از چهره‌های برجسته‌ای است که در خصوص همه‌گیری کرونا، شیوه‌نامه‌های بهداشتی دولت‌ها و استفاده از واکسن برای جلوگیری از شیوع کووید-19 اظهارات جنجال‌برانگیزی داشته است.
 
چند هفته پیش 270 دانشمندان و کارشناس بهداشت در نامه‌ای از اسپاتیفای خواسته بودند که بخاطر نشر اطلاعات غلط با جو روگن برخورد کند. با این حال، یک یادداشت داخلی از اسپاتیفای نشان می‌دهد که پادکست جو روگن به اندازه کافی قوانین را زیر پا نگذاشته که مستحق حذف شدن باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.