بازی

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 5, 2022
14:51 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132999

بازار NFT گیم‌استاپ اواخر سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی می‌شود

2369.jpg
هنوز چند هفته‌ای از انتشار خبر مربوط به ورود گیم‌استاپ (GmaStop) به حوزه توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFTها نمی‌گذرد که اکنون این شرکت از تصمیم خود برای همکاری با شرکت ایمیوتبل ایکس (Immutable X) برای راه‌اندازی بازار NFT در آینده نزدیک خبر داد.
 
طبق آخرین شنیده‌ها، در اواخر سال جاری میلادی، این مارکت‌پلیس شروع به‌کار خواهد کرد و کاربران می‌توانند NFTهای مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را برای استفاده در بازی‌های مختلف خریداری کرده و به فروش برسانند.
 
گفته می‌شود که آیتم‌های قابل خرید و فروش شامل املاک مجازی، سلاح‌های موجود در بازی‌ها و همچنین پوسته کاراکترها می‌شوند. ایمیوتبل ایکس مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که استفاده از آن نیازمند مصرف برق قابل‌توجه و کارمزد بالا برای معاملات است.
 
با این حال، این پلتفرم مدعی شد که این نواقص از طریق ترکیب فروش چند NFT در قالب تراکنش اتریوم برطرف خواهند شد. این شرکت به همراه گیم‌استاپ امیدوارند که بتوانند با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری، توسعه‌دهنگان و فعالان حوزه بازی را به استفاده از این بازار جدید ترغیب کنند.
 
نتایج نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی بیش از ۲۷۰۰ توسعه‌دهنده بازی نشان داد که ۷۰ درصد از آنها و استودیوهای بازی‌سازیشان تمایلی به NFT ندارند و ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز علاقه‌ای به ورود رمزارزها به بازی‌های خود نشان ندادند. در این بین، تنها ۲۸ درصد از توسعه‌دهندگان اعلام کردند که تا حدود به NFTها علاقه‌مندند.
 
در طی ماه‌های اخیر، برخی از استودیوهای بازی‌سازی و چهره‌های شناخته‌شده صنعت بازی از تمرکز روی برخی پروژه‌های NFT خبر داده بودند که البته با واکنش‌های منفی کاربران، از این موضع خود عقب‌نشینی کردند.
 
شرکت یوب‌سافت برای اولین بار در ماه دستامبر، NFTها را به بازی خود اضافه کرد. اما به نظر می‌رسد که نتوانسته نتیجه مورد انتظار را ببیند و فروش آن کند بوده است. هفته گذشته، یکی از مدیران یوبی‌سافت عنوان کرد که اگر گیمرها بتوانند آیتم‌های مجازی را به دیگران بفروشند، برایشان مفید خواهد بود اما هنوز به اهمیت این موضوع پی نبرده‌اند.
 
به هر روی، زمان نشان خواهد داد که آیا تلاش‌های گیم‌استاپ برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نتیجه خواهد داد یا خیر؛ اما فعلا شواهد امیدوارکننده نیستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.