اپراتورها

تلفن همراه

February 7, 2022
16:35 دوشنبه، 18ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133098

افتتاح حدود ۳ هزار طرح مخابراتی و ارتباطی در هفتمین روز دهه فجر

 
 همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، حدود سه هزار طرح‌ در حوزه ارتباطات و مخابرات با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به صورت مجازی در چهار استان کردستان، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
 
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این برنامه‌ که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی، فناوری اطلاعات زندگی بشر را زیر و رو کرده و تصور زندگی بدون فناوری اطلاعات برای تمام مردم ترسناک است. در چنین شرایطی راهبرد دولت مردمی و دولت تحول‌خواه سیزدهم این است که از این فناوری به عنوان یک فرصت استفاده کرده و کارها را برای مردم تسهیل کند تا تحولی در شان مردم کشور رقم بزند. نگاه دولت سیزدهم نگاه فرصت‌ساز و ایجابی به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
وی تاکید کرد: زیرساخت شبکه ارتباطی کشور، شبکه ملی اطلاعات است. تکالیف کلانی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در قالب سند معماری شبکه ملی اطلاعات اعلام شده که تحقق بیش از ۷۵ درصد آن به خانواده ارتباطات کشور مربوط است.
 
زارع‌پور «ایجاد شبکه پرسرعت و با کیفیت و امن» و « ارایه خدمات خوب بومی» را دو بال ایجاد شبکه ملی اطلاعات برشمرد و گفت: شرایط در این شبکه باید طوری باشد که پیام‌های ما از بستر ارتباطی کشور خارج نشود و با استفاده از بستر ارتباطی خودمان به دست مخاطب برسد. 
 
وزیر ارتباطات گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم این است که ظرف مدت سه سال، تمام خدمات دولتی به صورت هوشمند در دسترس مردم قرار بگیرد. یکی از تاکیدات مهم رئیس جمهوری این است که کاری کنید تا دسترسی مردم به خدماتی که نیاز دارند تسهیل شود. این کار تنها با استفاده از فناوری اطلاعات قابل دستیابی است.
 
زارع‌پور تاکید کرد: ارتباطات نقش کلیدی در زندگی مردم دارد. ما هر چقدر در کشور خدمات ارائه دهیم اما کیفیت اینترنت مناسب نباشد، کاری از پیش نخواهیم برد. هدف‌گذاری ما برای توسعه ارتباطات ثابت و بالا بردن کیفیت آن، راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری است. مخابرات به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی باید پای کار بیاید و نقش خود را در تکمیل شبکه ملی اطلاعات ایفا کند.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: رتبه اینترنت ثابت ایران در بین کشورهای جهان، ۱۴۰ است که شایسته کشور ما نیست. این رتبه نشان می‌دهد که مسیر را اشتباه رفته‌ایم. باید این مسیر را بازنگری کرده و مشکلات موجود در آن را برطرف کنیم.
 
وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در کنار شرکت مخابرات است و هر کاری که نیاز باشد را انجام می‌دهد. امروز که ۲ هزار میلیارد پروژه افتتاح می‌کنیم مردم باید شاهد افزایش شاخص‌های کیفی باشند وگرنه برگزاری جلسات و افتتاح اگر منجر به نتیجه شود، تنها ایجاد زحمت است. مردم پس از افتتاح پروژه‌ها باید احساس رضایت کرده و گله و شکایت‌های‌شان کمتر شود.
 
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بر اساس قانونی که مصوب شده، حوزه ارتباطات تا آخر ۱۴۰۰ اجازه افزایش تعرفه‌های خود را ندارد، این در حالی است که در بقیه بخش‌ها با افزایش قیمت و تعرفه مواجه شده‌ایم.
 
۸۴۹ پروژه مخابراتی و ارتباطی در خراسان جنوبی
 
۸۴۹ پروژه مخابراتی و ارتباطی با سرمایه‌گذاری ۷۴ میلیارد تومان در هفتمین روز دهه فجر همزمان با پروژه‌های سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی افتتاح شد.
 
حسن آذری نصرآباد مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها شاخص‌ترین پروژه‌های افتتاحی را مربوط به توسعه شبکه موبایل و فیبر نوری برشمرد و گفت: فیبر نوری زیرساخت اصلی زیرساخت‌های مخابراتی را تشکیل می‌دهد که ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری افتتاح شد.
 
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال هم نزدیک به ۲۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله توسعه تلفن ثابت، تلفن همراه و فیبر نوری انجام شده و پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
 
مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: رشد خوبی نسبت به سالیان گذشته در پروژه‌های مخابراتی و ارتباطی داشتیم که بخشی از آن به دلیل اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا توجه همه بخش‌های جامعه از جمله آموزش، تجارت، کسب و کار ر به این سمت جلب و منجر به افزایش سرمایه‌گذاری شد.
 
وی تصریح کرد: در بازه بعد از شیوع کرونا و یک سال و نیم گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش شبکه‌های مخابراتی استان انجام شده که معادل ۱۰ سال قبل از کرونا بوده است.
 
افتتاح ۵۰۰ طرح مخابراتی در خراسان رضوی
 
۵۰۰ طرح مخابراتی استان خراسان رضوی در دهه فجر با حضور ویدئو کنفرانسی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همزمان با بیش از ۱۰ هزار طرح مخابراتی سراسر کشور به بهره برداری رسید.
 
حسن اروجی مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی در این آیین گفت: این پروژه‌ها با هزینه کرد بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان در حوزه‌های توسعه تلفن ثابت، اینترنت پر سرعت، فناوری‌های نوین ارتباطی از جمله FTTH و  فیبر نوری، سایتهای جدید همراه اول و اینترنت مخابراتی در نقاط روستایی و شهری خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
 
وی افزود: برای این منظور در حوزه همراه اول  ۷۹ سایت جدید احداث شده و ۲۸۹ فناوری نسل دوم، سوم و چهارم بر روی سایت‌های قبلی نصب شده است.
 
مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی آماده شدن زیرساخت فناوری‌های نوین ارتباطی برای واگذاری سه هزار سرویس FTTH به مشترکان در این استان را از پروژه‌های در حال بهره‌برداری عنوان کرد و گفت: در این راستا فیبر نوری از مراکز بزرگ تجاری و هتل‌ها به سوی منازل و مراکز کوچکتر و داروخانه‌ها گسترش خواهد یافت.
 
۳۸۳ پروژه مخابراتی افتتاح شده در کردستان 
 
در استان کردستان ۳۸۳ پروژه مخابراتی با یک هزار و ۲۴۰ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در کردستان افتتاح شد که برخی از این پروژه‌ها در حوزه توسعه سوییچ تلفن، ADSL و VDSL (۹۰ پروژه در همه شهرستان‌ها) است که برای بهره برداری از آنها ۳۸ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال هزینه شده است.
 
میزان هزینه صورت گرفته برای افتتاح ۸۹ پروژه‌ مربوط به حذف کابل های اقماری در مناطق روستایی، تعویض سوییچ‌های قدیمی و ایجاد مرکز جدید در شهرستان‌های مختلف را ۸۷ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال و اعتبار هزینه شده برای چهار پروژه‌ قابل افتتاح در شهرستان‌های دهگلان، سنندج، مریوان و سقز در زمینه افزایش پهنای باند هم ۵۷ میلیارد ریال است.
 
همچنین برای افتتاح ۱۳ طرح مربوط به فیبرنوری در شهرستان‌های سنندج، بانه، دیواندره، سقز، قروه، دهگلان و کامیاران، ۴۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال و احداث و بهره‌برداری از ۱۵ سایت جدید تلفن همراه در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، قروه و بیجار هم ۴۶۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
 
۳۵۹ پروژه مخابراتی در کرمان وارد مدار شد     
 
۳۵۹ پروژه مخابرات استان کرمان با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که شامل افتتاح ۹۸ طرح نصب و راه اندازی توسعه پورت پرسرعت ADSL و VDSL، نصب ۸۳ رادیو و ارتقای ظرفیت مسیر انتقال و دیتا، ۴۵ پروژه واگذاری ۱۰G روی شبکه سینا، ۲۵ طرح نصب و راه اندازی VDSL و ۲۰ پروژه Ftth، همچنین ۷۵ شبکه کابل، اجرای فیبر و ارتقای سیستم انتقال و ۱۳ مورد نصب و راه اندازی سوییچ و کانونوری با اعتبار ۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال افتتاح شد.
 
سید رهام حسینی مدیر مخابرات منطقه کرمان در این مراسم گفت: رسالت مخابرات ارائه خدمات مطلوب به مردم است از طرفی کرونا کیفیت زندگی را تغییر داده و مصرف فناوری و دیتا بالا رفته لذا مسئولیت مخابرات در این زمینه ارائه سرویس باکیفیت مطلوب به مشترکان است که مردم از آن نهایت استفاده را ببرند.
 
وی یادآور شد: وضعیت کنونی استان کرمان در توسعه تلفن ثابت، ADSL و vdsl مناسب ارزیابی می شود و در شاخص Ftth فیبر نوری تا منزل مشترک نیز بخوبی عمل شده است؛ همچنین با توسعه زیرساخت توانستیم پهنای باند را از ۷۸ گیگ به بالای ۵۰۰ گیگ برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.