بازی

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

فناوری‌های پوشیدنی

February 8, 2022
16:39 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133138

هدست PSVR 2 سونی احتمالا به فناوری ردیابی چشم پیشرفته Tobii مجهز می‌شود

 
شرکت سوئدی Tobii اعلام کرد که در حال مذاکره با سونی است تا فناوری ردیابی چشم نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن یا PSVR 2 را تامین کند.
 
شرکت Tobii با انتشار اطلاعیه بسیار کوتاهی در وب‌سایت خود، ضمن اعلام این موضوع، گفت که مذاکرات آن‌ها با سونی اینتراکتیو اینترتینمنت هم اکنون «در جریان است» و هنوز مشخص نیست که چه زمانی پیشرفت جدیدی در این زمینه حاصل می‌شود. علاوه بر این، شرکت سوئدی هنوز در مورد تاثیر مالی این معامله هیچ اظهارنظری نکرده است.
 
Tobii هم اکنون دوربین‌های ردیابی چشم و سر خود را با قیمت 230 دلار به فروش می‌رساند که از یک حسگر نوری مادون قرمز سفارشی برای ردیابی حرکات چشم کاربران استفاده می‌کند که در بیش از 50 بازی از جمله Far Cry 6 و Microsoft Flight Simulator پشتیبانی می‌شوند. در بازی‌هایی که از فناوری ردیابی چشم پشتیبانی می‌کنند، با استفاده از حرکات چشم می‌توان عملکردهایی مانند هدف‌گیری و انتخاب آیتم‌ها را انجام داد و دیگر نیازی به حرکت سر وجود ندارد.
 
 
ویژگی‌های احتمالی هدست PSVR 2 سونی
نسل اول هدست واقعیت مجازی پلی استیشن سال 2016 برای دارندگان کنسول پلی اسیتشن 4 عرضه شد. سونی از آن زمان کنسول نسل جدید خود یعنی پلی استیشن 5 را نیز راهی بازار کرده و تصمیم دارد تا در آینده نسل جدید هدست خود را برای آن روانه بازار کند.
 
تاکنون چندین تصویر از کنترلرهای PSVR 2 به اشتراک گذاشته شده اما خود هدست هنوز معرفی نشده است. غول ژاپنی همچنین توضیح داده است که هدست آینده آن‌ها از ویژگی‌هایی مانند دو نمایشگر اولد با رزولوشن 2000 در 2040 پیکسل به ازای هر چشم، پشتیبانی از گرافیک 4K HDR و نرخ فریم تا 120 هرتز در ثانیه، میدان دید 110 درجه‌ای، صدای سه بعدی و البته فناوری ردیابی چشم بهره می‌برد.
 
در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که سونی هنوز برای تامین‌کننده فناوری ردیابی چشم هدست خود به نام هیچ شرکتی اشاره نکرده و باید دید مذاکرات آن‌ها با شرکت Tobii به چه صورت پیش خواهد رفت.a
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.