سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 11, 2022
12:28 جمعه، 22ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133195

دل از دو مانیتور 4K جدید با نسبت کنتراست بالا رونمایی کرد

 
شرکت معروف آمریکایی تولیدکننده قطعات کامپیوتر دل (Dell) دو مانیتور جدید را روانه بازار کرده است که برای اولین بار از فناوری تازه معرفی شده IPS Black پشتیبانی می‌کند. این فناوری توسط ال جی در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد و باعث دو برابر شدن نسبت کنتراست می‌شود.
 
مشخصات دو مانیتور جدید دل
مانیتورهای IPS معمولا نسبت کنتراست 1000:1 را ارائه می‌کنند، اما دو مانیتور جدید دل، که UltraSharp U2723QE و UltraSharp U3223QE نام‌گذاری شده‌اند دارای نسبت کنتراست 2000:1 هستند. همچنین این مانیتورها که به ترتیب 27 و 32 اینچ هستند، وضوح 3840 در 2160 پیکسل و حداکثر روشنایی 400 نیت را ارائه می‌کند.
 
در بخش رنگ نیز شامل پشتیبانی از 100 درصد طیف رنگ Rec 709 و sRGB و همچنین 98 درصد از طیف رنگ DCI-P3 می‌شوند. علاوه بر این، با خروجی نور آبی فوق‌العاده کم باعث خسته و اذیت شدن چشم‌ها نمی‌شوند و از استاندارد VESA DisplayHDR 400 پشتیبانی می‌کنند.
 
با این وجود، از جمله نقاط ضعف مانیتورهای UltraSharp دل می‌توان به حداکثر نرخ تازه سازی 60 هرتز آن‌ها اشاره کرد که با این وجود می‌توان گفت برای بازی‌های شوتر اول شخص بسیار سریع و سایر عناوینی که به نرخ تازه سازی بالایی نیاز دارند، چندان مناسب نیستند. از طرفی دیگر، زمان پاسخگویی GTG نسبتا معمولی 5 تا 8 میلی‌ثانیه را ارائه می‌کنند.
 
در بخش گزینه‌های اتصال نیز این مانیتورها از پورت‌های HDMI، DisplayPort، سه پورت USB 3.2 Gen2 و حتی چند پورت USB-C پشتیبانی می‌کند. همچنین یک پورت اترنت داخلی و یک پورت صدا 3.5 میلی متری در روی آن قرار گرفته است.
 
قیمت دو مانیتور جدید دل
در نهایت باید به قیمت این مانیتورها اشاره کرد که نسبتا گران هستند. مانیتور 27 اینچی دل UltraSharp 27 4K با شماره مدل U2723QE برچسب قیمت 779.99 دلاری و مانیتور 32 اینچی دل UltraSharp 32 4K با شماره مدل U3223QE با قیمت چشمگیر 1149.99 دلار فروخته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.