اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 16, 2022
11:06 چهارشنبه، 27ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133327

فیس بوک برای تسویه شکایت ۹۰ میلیون دلار غرامت می دهد

 
فیس بوک برای تسویه شکایتی که یک دهه قبل انجام شده و شرکت را به نقض قانون متهم کرده، ۹۰ میلیون دلار پرداخت می کند.
 
به نقل از رویترز، به طور دقیق تر این شکایت فیس بوک را متهم کرده بود پس از آنکه در نسخه وب این شبکه اجتماعی از حساب های کاربری شان خارج می شوند، فعالیت های اینترنتی آنها را ردیابی می کند.
 
در همین راستا پیشنهاد اولیه تسویه این شکایت به دادگاهی در کالیفرنیا ارائه شده و نیازمند تایید قاضی است. طبق شرایط این تسویه فیس بوک ملزم است داده های جمع آوری شده به شیوه نامناسب را حذف کند.
 
کاربران فیس بوک را متهم کرده اند با استفاده از افزونه‌ها برای ذخیره کوکی‌ها، فعالیت های آنان را ردیابی می کند. چنین رفتاری قوانین حریم خصوصی و شنود فدرال و ایالتی را نقض کرده است.
 
همچنین در این شکایت ادعا شده بود فیس بوک تاریخچه مرورگر کاربران را به پروفایل هایی افزوده و به تبلیغ کنندگان فروخته بود.
 
این پرونده در ژوئن ۲۰۱۷ میلادی رد شد اما دوباره دادگاه استینافی در آوریل سال ۲۰۲۰ آن را احیا کرد.
 
تسویه این پرونده شامل تمام کاربران فیس بوک در آمریکا می شود که بین ۲۲ آوریل ۲۰۱۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی از وب سایت های غیر فیس بوک با کلید «لایک» این شبکه اجتماعی بازدید کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.