تلفن همراه

فناوری

February 19, 2022
15:53 شنبه، 30ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133419

نوکیا: اپراتورها برای درآمدزایی از 5G آماده نیستند

ICTna.ir – نوکیا در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرده است متاسفانه اپراتورهای تلفن همراه آمادگی لازم برای درآمدزایی از نسل پنجم تلفن همراه ندارند.

Nokia 5G.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت فنلاندی با بررسی ۱۰۰ اپراتور ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی متوجه شد بیشتر آنها از سیستم‌های BSS کافی برای کسب درآمد موثر از 5G برخوردار نیستند. از آنجایی که نوکیا علاقه خاصی به متقاعد کردن اپراتورها برای خرید کیت‌های بیشتر در توسعه شبکه 5G دارد، این موضوع را می‌توان نادیده گرفت.

طبق اعلام این وندور تامین‌کننده تجهیزات مخابراتی، تنها ۱۱ درصد از اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی دارای قابلیت BSS مورد نیاز برای ارایه مدل‌های تجاری 5G و توسعه کسب و کار خود روی این شبکه هستند و ۸۹ درصد از اپراتورها درحال برنامه‌ریزی برای مدرن کردن شبکه خود هستند.

از سوی دیگر مشخص شده است اولویت اصلی سرمایه‌گذاری اپراتورها روی سیستم صورتحساب‌گیری لحظه‌ای است و دو سوم آنها معتقدند سیستم صورتحساب‌گیری برای کسب درآمد از 5G ضروری‌تر از ارتقای BSS است.

جان آبراهام، تحلیلگر ارشد Analysys Mason در این باره گفت: بیشتر اپراتورها آمادگی لازم برای به چالش کشیده شدن درباره کسب درآمد از خدمات نوظهور 5G را ندارند و به تغییر فوری BSS خود نیاز دارند اما باتوحه به اینکه آنها به دنبال بازگشت سرمایه خود در شبکه 5G هستند، باید در سیستم‌های درآمدزایی منعطف سرمایه‌گذاری کرده و راه‌اندازی سیستم صورتحساب‌گیری لحظه‌ای را به صورت جدی دنبال کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.