اپلیکیشن

تلفن همراه

گوشی

February 20, 2022
14:35 یکشنبه، 1ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133462

لنوو لیجن Y90 با حافظه RAID 0 سرعت ذخیره‌سازی اطلاعات را افزایش می‌دهد

 
لنوو در چند هفته اخیر از عرضه موبایل گیمینگ جدیدی به نام لیجن Y90 در تاریخ 9 اسفند خبر داده است. این دستگاه قابلیت‌های جذابی دارد و یکی از آن‌ها که اخیرا اعلام شده، استفاده همزمان از فضای ذخیره‌سازی SSD و UFS 3.1 به‌صورت RAID 0 است. چنین پیکربندی جذابی احتمالا برای اولین بار در محصولی در بازار موبایل ارائه خواهد شد.
 
لنوو به‌تازگی ویدیوی تبلیغاتی جدیدی را برای لیجن Y90 به اشتراک گذاشته که طراحی و بخشی از مشخصات فنی دستگاه را نشان می‌دهد. این گوشی با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 به بازار می‌آید. اما در عین حال حافظه نوع SSD هم خواهد داشت. در توضیحات این ویدیو ذکر شده که لیجن Y90 از پیکربندی RAID 0 استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که با کمک این طراحی می‌تواند سرعت نوشتن اطلاعات را تا 50 درصد افزایش دهد.
 
 
این اولین باری نیست که از حافظه‌های SSD در دنیای موبایل استفاده می‌شود. در واقع، آیفون‌های اپل از زمان معرفی آیفون X از SSD استفاده می‌کنند. اما پیکربندی RAID 0 چیزی است که ظاهرا تاکنون در گوشی‌های هوشمند به کار نرفته بود. در پیکربندی RAID 0، اطلاعات به‌صورت همزمان روی دو فضای ذخیره‌سازی نوشته می‌شود تا سرعت و امنیت داده‌ها افزایش پیدا کند. این طراحی سال‌هاست که در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های رده بالا استفاده می‌شود.
 
مشخصات لنوو لیجن Y90
از دیگر ویژگی‌های لیجن Y90 می‌توانیم به نمایشگر 6.92 اینچی امولد با رزولوشن 2460 در 1080 پیکسل ساخت سامسونگ اشاره کنیم. با توجه به این که با یک محصول گیمینگ روبرو هستیم، صفحه نمایش از نرخ نوسازی 144 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتزی پشتیبانی می‌کند.
 
حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم این گوشی پس از عرضه به بازار در بنچمارک‌ها و در آزمایش‌های دنیای واقعی چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.