سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
9:39 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133484

مدل الکتریکی و تقویت شده بنز به دنبال رقابت با پورشه است

mercedes-amg-eqe-start.jpg
 
مرسدس-بنز مدلی تقویت‌شده از جدیدترین ماشین الکتریکی خود، EQE رونمایی کرد. این ماشین در زیرمجموعه خودروهای تقویت شده کارخانه به نام AMG ساخته شده و با قوی‌ترین مدل‌های تسلا و پورشه تایکان رقابت خواهد کرد.
 
ظاهر ماشین نسبت به مدل معمولی EQE کمی تغییر کرده است. جلوپنجره با خط‌های عمودی تزیین شده و سپرها و چرخ‌ها اسپرت‌تر شده است. در نبود موتور مشهور هشت سیلندر بنزینی AMG، بنز برای ماشین صدای جدیدی طراحی کرده تا به گفته کارخانه هیجان رانندگی یک ماشین اسپرت را در این خودروی الکتریکی شبیه‌سازی کند.
 
mercedes-amg-eqe-53.jpg
 
EQE‌های تقویت شده در دو مدل با قدرت‌های متفاوت عرضه می‌شود که هر دو یک موتور الکتریکی برای چرخ‌های عقب و یک موتور الکتریکی برای چرخ‌های جلو دارند. قدرت مدل قوی‌تر ۶۸۷ اسب بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳/۳ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است. قدرت مدل ضعیف‌تر ۴۷۶ اسب بخار، شتابش ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است.
 
بنز در مدل EQE از نسل جدیدی از باتری استفاده کرده که از مواد معدنی کمتری استفاده می‌کند و سرعت شارژش بیشتر است. به گفته کارخانه در ۱۵ دقیقه می‌توان باتری‌ها را به اندازه ۱۸۰ کیلومتر حرکت شارژ کرد.
 
EQE دومین مدل از سری جدید ماشین‌های الکتریکی بنز است. بنز سال گذشته مدل EQS را به بازار عرضه کرد که ظاهری شبیه به EQE دارد اما از آن بزرگ‌تر و لوکس‌تر است. مدل‌های شاسی‌بلندی از EQS و EQE هم به زودی رونمایی خواهد شد. مرسدس-بنز اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش را الکتریکی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.