تلفن همراه

گوشی

February 21, 2022
10:56 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133488

آیفون ۱۴ احتمالا با رم ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود

 
98.jpg
گوشی‌های آیفون اغلب با حافظه رم کمتری نسبت به مدل‌های اندروید وارد بازار می‌شوند و دلیل این امر نیز طراحی سیستم عامل آی او اس است که برای اجرای دستورات و اپلیکیشن‌های متخلف، به حافظه رم بالایی نیاز ندارد.
 
اما اکنون شنیده‌های جدید حاکی از آن است که احتمالا این رویه در آیفون سال ۲۰۲۲ یا همان آیفون ۱۴ تغییر خواهد کرد و اپل از حافظه رمی‌برابر با آنچه در گوشی‌های اندروید مشاهده می‌شود، در این سری از آیفون‌های خود استفاده خواهد کرد.
 
در همین رابطه، اخیرا یک رسانه کره‌ای مدعی شد که اپل قصد دارد تا آیفون ۱۴ خود را به رم ۸ گیگابایتی مجهز کند. البته این ادعا تازگی ندارد و پیشتر نیز برخی منابع خبری از مجهز بودن این گوشی به حافظه داخلی بیشتر خبر داده بودند.
 
تا پیش از این، بالاترین رمی‌که در گوشی‌های آیفون استفاده شد، ۶ گیگابایت بود که می‌توانست به خوبی از پس اجرای همه دستورات، برنامه‌ها، کارهای مربوط به تدوین و انواع بازی‌های برآید. حال به نظر می‌رسد که مدیران اپل با افزایش حافظه رم، به دنبال افزایش قابلیت‌ها و توانایی‌های مدل‌های جدید آیفون خود هستند.
 
به طور کل، از رم به عنوان حافظه کوتاه‌مدت در دستگاه‌های هوشمند یاد می‌شود که می‌تواند اجرای دستورات مختلف را تسهیل کند. البته نباید انتظار داشت که با افزایش حافظه رم در گوشی‌های آیفون، بتوان از آنها همانند یک کنسول بازی و یا رایانه رومیزی استفاده کرد. از جمله کارهایی که می‌توان با افزایش رم، عملکرد آنها را بهبود بخشید می‌توان به کار با نرم‌افزارهای تدوین، ویرایش تصویر و فیلم، اجرای همزمان چند برنامه و اجرای بازی‌های ویدیویی اشاره کرد.
 
علی‌رغم تمامی‌شنیده‌ها و شایعات منتشر شده، شرکت اپل به ندرت اطلاعات مربوط به برخی از مشخصات آیفون‌های خود را تا قبل از رونمایی و حتی در مراسم رونمایی فاش می‌کند؛ مشخصاتی همچون ظرفیت باتری و همچنین حافظه رم که بعد از عرضه آیفون‌ها به بازار و کالبدشکافی آنها، فاش خواهد شد. بنابراین، برای پی بردن به درستی این شایعه درخصوص استفاده از رم ۸ گیگابایتی، باید صبر کرد و منتظر ورود مدل‌های آیفون ۱۴ به بازار بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.