اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 23, 2022
11:03 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133565

عرضه جهانی قابلیت ویدیوی کوتاه فیس بوک

 
فیس بوک دسترسی به قابلیت ویدیوی کوتاه ریلز (Reels) را در اقدامی برای توسعه این فرمت محتوایی محبوب، به بیش از ۱۵۰ کشور گسترش داد.
 
 غول شبکه اجتماعی مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) که اخیرا یک سوم از ارزش بازار خود را پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه چهارم مایوس کننده از دست داد، ریلز را به عنوان یک اولویت کلیدی بارز کرده است.
 
شرکت مِتا قابلیت ریلز در اینستاگرام را در سال ۲۰۲۰ و در فیس بوک در سال ۲۰۲۱ به عنوان پاسخی به اپلیکیشن ویدیوی کوتاه محبوب تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، راه اندازی کرد.
 
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا در یک پست فیس بوکی اعلام کرد: اکنون ریلز فرمت محتوایی برخوردار از سریعترین نرخ رشد بوده و ما آن را برای همه در فیس بوک در سطح جهانی عرضه می‌کنیم.
 
طبق اعلام شرکت مِتا، ویدیو اکنون نیمی از زمانی که افراد در فیس‌بوک سپری می‌کنند را به خود اختصاص می‌دهد. در همین راستا مِتا راه‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا به منظور درآمدزایی از قابلیت ریلز اعلام کرد. همچنین خبر داد در حال توسعه برنامه پرداخت پاداش به تولیدکنندگان محتوا به کشورهای بیشتری است. این شرکت در حال آزمایش همپوشانی تبلیغات با استفاده از بنرها و استیکرها برای تولیدکنندگان محتوا به منظور کسب درآمد تبلیغاتی است و تبلیغات تمام صفحه بین ویدیوهای ریلز را به زودی راه اندازی خواهد کرد.
 
مِتا در جدیدترین گزارش در آمد سه ماهه خود اعلام کرد از تغییرات حریم خصوصی که شرکت اپل در سیستم عامل خود صورت داده و هدف گیری و سنجش تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام را برای برندها دشوارتر کرده، آسیب دیده است. همچنین مسائل اقتصاد کلان مانند اختلالات زنجیره تامین را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر درآمدش عنوان کرد.
 
این غول فناوری ۱۸ ساله، ماه گذشته هشدار داد انتظار دارد رشد درآمد در سه ماهه آینده به دلیل رقابت فزاینده برای زمان کاربران و افزایش استفاده کاربران از قابلیت‌هایی مانند ریلز که درآمدزایی کمتری دارد، آهسته شود.
 
بر اساس گزارش رویترز شرکت مِتا در جدیدترین اعلام خود خاطرنشان کرد: به روز رسانی هایی برای کاربران عرضه خواهد کرد تا فیس بوک ریلز را در مکانهای جدیدی مانند قابلیت استوری، تب واچ و در بالای خبر مشاهده کنند. در بعضی از کشورها کاربران همچنین می‌توانند ریلزهای پیشنهادی را در فید خود مشاهده کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.