اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 23, 2022
16:36 چهارشنبه، 4ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133609

متا قابلیت ریلز را به‌صورت جهانی در اختیار کاربران فیسبوک قرار می‌دهد

 
شرکت متا قابلیت «ریلز» (Reels) را به‌صورت جهانی در شبکه اجتماعی فیسبوک راه‌اندازی می‌کند. این قابلیت که در ابتدا با الهام از ویدیوهای کوتاه تیک تاک ساخته شده بود، هم‌اکنون در اینستاگرام در دسترس است و به‌زودی در بیش از 150 کشور در نسخه‌های اندروید و iOS فیسبوک عرضه می‌شود.
 
متا به منظور توسعه قابلیت ریلز، ویژگی‌های جدیدی را برای ویرایش ویدیوها به نسخه فیسبوک آن اضافه می‌کند. اکثر این ویژگی‌ها از قبل در آمریکا در دسترس قرار داشتند، ولی حالا قرار است به شکل گسترده‌تری در کشورهای جهان عرضه شوند.
 
کاربران در فیسبوک می‌توانند با «ریلز» ویدیوهای دیگران را ریمیکس کنند. همچنین، مثل اینستاگرام امکان آپلود کلیپ با حداکثر زمان 60 ثانیه در نظر گرفته شده است. این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد پیش‌نویس ویدیوهای ریلز را ذخیره کنید و در ماه‌های آینده به ابزارهای ویرایشی بیشتری دسترسی داشته باشید. این ابزارها به تولیدکنندگان محتوا کمک خواهند کرد تا ویدیوهای لایو یا طولانی را راحت‌تر به اشتراک بگذارند.
 
ابزارهای تبلیغاتی جدید برای کاربران فیسبوک
به‌علاوه، متا قابلیت‌های درآمدزایی با ویدیوهای ریلز را در فیسبوک افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر، در این پلتفرم باید منتظر تبلیغات بیشتری باشیم. این تبلیغات در دو قالب جدید ظاهر خواهند شد: تبلیغات بنری که مثل یک لایه نیمه شفاف در پایین ویدیوها نشان داده می‌شوند و تبلیغات ایستای استیکری که محتواساز می‌تواند آن‌ها را هر جای ویدیو قرار دهد.
 
این شرکت همچنین تقریبا به کاربران همه کشورهایی که تبلیغات حین استریم برای آن‌ها فعال است، اجازه دسترسی به برنامه «جایگذاری خودکار تبلیغات» را می‌دهد. محتواسازان می‌توانند از طریق حمایت‌های مالی طرفداران هم درآمدزایی داشته باشند.
 
متا می‌گوید کاربران در طول هفته‌های آینده امکان اشتراک‌گذاری ویدیوهای ریلز در محل‌های مختلف شبکه اجتماعی فیسبوک از جمله بخش استوری‌ها و زبانه Watch را پیدا می‌کنند. متاسفانه در این بیانیه خبری اطلاعات و آمار خاصی درباره موفقیت پلتفرم Reels ارائه نشده ولی به نظر می‌رسد که متا در به چالش کشیدن شبکه اجتماعی تیک تاک چندان موفق عمل نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.