تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 27, 2022
14:24 یکشنبه، 8ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133724

دعوت زارع‌پور از بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور

 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، از تمامی فعالان این حوزه خواست با تمام توان برای تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور تلاش کنند.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در نشستی با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور(نصر)، بعد از طرح مسائل و مشکلات از طرف اعضای این شورا با اشاره به اینکه اقتصاد جدید مبتنی بر ICT است، گفت: باید نگاه‌ها را در این حوزه تغییر داد و اگر فناوری اطلاعات را به عنوان زیرساخت اصلی کشور ندانیم در آینده دچار بحران می‌شویم.
 
وی با اشاره به استقبال نسل جدید در دانشگاه‌ها از رشته فناوری اطلاعات، افزود: دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه و فرصت محوری به این حوزه دارد و حل بسیاری از مشکلات کشور را تنها از طریق فناوری اطلاعات میسر می‌داند.
 
وزیر ارتباطات به مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده این مشکلات در نهایت در کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت بررسی و حل خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: بعد از حل مشکلات پیش رو باید تمام امکانات کشور و بخش ICT برای تحقق شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی اقتصاد دیجیتال است بسیج شود.
 
وی از فعالان صنعت ICT کشور خواست در کمیته های تخصصی کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت برای ارائه نظرات و ایده‌های خود حضور فعالی داشته باشند.
 
زارع پور تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت کارگروه اقتصاد دیجیتال بتوانیم موانع کسب و کارهای این حوزه را برطرف کنیم و به سرعت به قطب اقتصاد دیجیتال منطقه تبدیل شویم.
 
وی درباره نگرانی مهاجرت نیروی انسانی ماهر در این حوزه نیز افزود: اگر ما به درستی عمل کنیم و نیروهای ماهر خوبی در این حوزه تربیت کنیم نباید نگران این موضوع باشیم و می‌توانیم این چالش را به فرصت تبدیل کنیم و ما ضمن تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور، صادر کننده نیروی انسانی ماهر هم باشیم.
 
بر اساس همین گزارش برات قنبری دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این جلسه گزارشی از پیگیری مشکلات این بخش ارائه کردند.
 
در ابتدای این نشست نیز اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به مشکلاتی مانند مهاجرت نخبگان و متخصصین حوزه ICT، موضوعات مربوط به صنف و اتحادیه و از دست رفتن زمان توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور اشاره کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.