تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 28, 2022
11:00 دوشنبه، 9ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133746

چگونگی وضعیت پیشرفت پروژه‌های دولت الکترونیکی ارزیابی شد

 
چگونگی پیشرفت پروژه‌های دولت الکترونیکی مورد رصد و پیمایش قرار گرفت.
 
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، در نشستی که با حضور محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد، چگونگی پیشرفت پروژه‌های دولت الکترونیکی مورد رصد و پیمایش قرار گرفت.
 
در این نشست، وضعیت پیشرفت پنج پروژه اصلی و کلیدی معاونت دولت الکترونیکی شامل ارزیابی و نظارت بر خدمات دولت الکترونیکی، مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX)، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و ابر دولت الکترونیکی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
 
در این رویداد محمد خوانساری بر توسعه و تکمیل هر چه بیشتر زیرساخت‌های دولت الکترونیکی به منظور تسهیل‌گری در ارائه خدمات به سایر دستگاه‌ها و در نهایت مردم به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی تاکید کرد و ایجاد انگیزش از طریق طراحی مدل اقتصادی به صرفه برای ورود بخش خصوصی را اولویتی دانست که باعث سهولت در ایجاد مسیر مناسب برای استفاده از خدمات دولت الکترونیکی می‌شود.
 
ایجاد زمینه‌های لازم به منظور همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف پروژه‌های دولت الکترونیکی از طریق دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و اخذ نظرات شورا در این حوزه از دیگر راهبردهای این نشست بود.
 
علاوه بر محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، سجاد فلاح، عضو هیأت عامل، جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی و مدیران کل معاونت مربوطه سازمان فناوری اطلاعات در این نشست حضور داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.