تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 1, 2022
12:10 سه شنبه، 10ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133786

سبزپوشی بازار رمزارزها؛ رشد 7 هزار دلاری قیمت بیت کوین طی یک روز

 
قیمت بیت کوین محبوب‌ترین رمزارز بازار طی 24 ساعت گذشته رشد بیش از 14 درصد را تجربه کرد و قیمت آن در ساعاتی از مرز 44 هزار دلار نیز عبور کرد.
 
«لارک دیویس» یکی از تحلیلگران بازار رمزارزها با انتشار توییتی اعلام کرد که حجم معاملات بیت کوین/ روبل نشان می‌دهد روس‌ها در حال خروج از روبل هستند و تمایل بیشتری به بیت کوین نشان می‌دهند.
 
داده‌های آماری وب‌سایت کوین دسک نشان می‌دهد کمترین قیمت بیت کوین در یک روز گذشته حدود 37 هزار دلار بوده ولی توانسته با رشد حدود 7 هزار دلاری از مرز 44 هزار نیز عبور کند تا بتواند رشد 18 درصدی را طی یک هفته گذشته برای خود رقم بزند.
 
سایر رمزارزهای بازار نیز رشد نسبتا خوبی را تجربه کردند. این بین اتریوم، طی 24 ساعت گذشته رشد بیش از 11 درصد را تجربه کرد که با این حساب طی یک هفته گذشته توانست بیش از 16 درصد افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کند.
 
 
تحریم‌های روسیه و رمزارزها
در همین حال خبر دیگری منتشر شد که نشان می‌داد روسیه ظاهرا در نظر دارد برای رهایی از تحریم‌های موجود و برای انجام معاملات بین المللی از ارزهای دیجیتالی استفاده کند. انتشار همین خبر به گفته برخی تحلیلگران بازار باعث شد قیمت بیت کوین رشد 5 درصدی را تجربه کند.
 
درگیری روسیه و اوکراین توانسته در کوتاه مدت تاثیر خود را روی بازارهای مالی و از جمله رمزارزها بگذارد. اما ظاهرا قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و ارزهای دیحیتال به لیست دارای‌های تحریم شده دولت روسیه توسط خزانه داری آمریکا اضافه شده است.
 
وزارت خزانه داری آمریکا به شرکت‌ها و موسسه‌ها و افراد حقوقی که در آمریکا حضور دارند هشدار داده تا تراکنش مالی رمزارزی با اتباع و بانک‌های روسیه نداشته باشند. این تصمیم از اول ماه مارس لازم‌الاجرا است و افرادی که ایالات متحده ساکن هستند، نمی‌توانند از ارزهای دیجیتال در جهت منافع دولت روسیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.