اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

March 4, 2022
15:32 جمعه، 13ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133889

گزارش سرویس جهانی نت بلاکس از قطعی گسترده اینترنت در ایران در پی آتش‌سوزی در مرکز LCT

ICTna.ir – سرویس جهانی نت‌بلاکس از قطعی گسترده دسترسی به اینترنت در ایران به دنبال وقوع حادثه آتش سوزی در مرکز مخابراتی انقلاب اسلامی (LCT) شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد.
 
FM_2o3bXwAMVpcq.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سرویس اعلام کرد: داده‌های شبکه NetBlocks یک اختلال عمده در اتصال اینترنت در ایران از صبح روز جمعه 4 مارس 2022 را تأیید می‌کند. معیارها از دست دادن اتصال بین چندین ارائه‌دهنده را نشان می‌دهد، گزارش‌های کاربران از دست دادن خدمات را در چندین شهر از جمله تهران تأیید می‌کند.
 
این سرویس اعلام کرد "خدمات تا حد زیادی حدود سه ساعت پس از شروع قطعی احیا شده است".
 
نت بلاکس نوشته این حادثه در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر آتش‌سوزی در شرکت زیرساخت مخابرات (TIC) رخ داده که به عنوان دروازه اپراتورهای مخابراتی در ایران عمل می‌کند.
 
دقایقی بعد مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگوی زنده با شبکه خبر گفت: قطعی برق در یک مرکز زیرساختی باعث شد سیستم‌های UPS دچار حرق شوند و علت اصلی قطعی اینترنت مشترکان این مساله بوده است.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حمید فتاحی در یک گفت و گوی تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: در پی قطع برق در یکی از مراکز زیرساختی شرکت ارتباطات زیرساخت، اختلالی در سیستم برق‌رسانی مرکز ایجاد و منجر به ایجاد حریق در سیستم‌های UPS و سامانه‌های برق‌رسانی شد.
 
او اظهار داشت: به محض بروز این اتفاق، در مرحله اول با همکاری آتش‌نشانی حریق مهار شد و رفع اختلال از سامانه‌های فنی صورت گرفت و سیستم برق‌رسانی به حالت اولیه درآمد.
 
فتاحی افزود: این اتفاق منجر به این شد در برخی مناطق عمدتا خدمات و سرویس‌های داخلی دچار مشکل شوند و البته در برخی موارد اینترت بین‌الملل هم دچار قطعی شد.
 
به گفته او، تاکنون بیش از ۹۰ درصد اختلال رفع شده و سرویس‌ها به حالت اولیه در‌آمده و تا کمتر از یک تا دو ساعت آینده همکاران ما به صورت کامل درحال بازسازی مسیر و بروزرسانی سرویس‌ها هستند تا خدمات دوباره ارایه شوند و مسیرهای اینترنتی به حالت اولیه بازگردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.