تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 7, 2022
11:11 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133996

کاربران نوبیتکس با تعیین حد ضرر سود معاملات خود را حفظ می‌کنند

 
نوبیتکس با اعلام اینکه بعد از این کاربران این صرافی ارز دیجیتال امکان حفظ بیشتر سود خود از معاملات را خواهند داشت، از اضافه شدن ویژگی حدضرر به امکانات نوبیتکس خبر داد.
 
تعیین حد ضرر یا استاپ‌لاس، امکان جدید صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس است که کاربران می‌توانند پس از فعال‌سازی این امکان، حد زیان خود را در معاملات تعیین کنند و سود بیشتری از نوسانات بازار رمزارزها به دست آورند.
 
نوسانات قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها گاهی اوقات بسیار زیاد می‌شود و این موضوع باعث شده سرمایه‌گذاران به دنبال این نوسانات، ناگهان با ریزش قیمت‌ها، بخشی از سودشان را از دست دهند و یا وارد ضرر شوند.
 
کارشناسان بر این باورند، یکی از مهمترین نکاتی که فعالان بازار رمزارز باید مورد توجه قرار دهند این است که زمان مناسب برای خروج از معاملات را برای حفظ سود و همچنین حفظ اصل سرمایه، در نظر بگیرند و از ابزارهای مدیریت ریسک استفاده کنند.
 
حدضرر چیست و چطور به مدیریت معاملات کمک می‌کند؟
زمان مناسب برای خروج از معاملات را، حد ضرر تعیین می‌کند. به این ترتیب که کاربران در هر معامله‌ای مشخص می‌کنند که در صورت ریزش بازار و رسیدن قیمت به نقطه‌ای مشخص، رمزارزشان به‌صورت خودکار به فروش برسد و از ضرر بیشتر جلوگیری کند. البته افراد می‌توانند با بالا رفتن قیمت، حد ضررشان را بالاتر بیاورند. 
 
نوبیتکس در توضیح کارایی این ویژگی اعلام کرده که تعیین حد ضرر یا استاپ لاس، هم برای کسانی که روزانه ترید می‌کنند مناسب است و هم برای کسانی که سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت کرده‌اند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با توجه به استراتژی معاملاتی خود، قیمت مشخصی را برای فروش و خروج از معامله تعیین کنند.
 
همچنین برخی از فعالان حرفه‌ای بازار رمزارزها با توجه به وضعیت نمودارها و کندل‌ها، حد سود و حد ضررشان را تعیین می‌کنند و بعد از اینکه معاملاتشان در قیمت اعلامی بسته شد، بار دیگر با خرید جدید، وارد معامله‌ای دیگر می‌شوند. 
 
ازسوی دیگر، خریداران رمزارز می توانند از طریق این سرویس، با تعیین خطوط مقاومت قیمت، مشخص کنند که در صورت شکسته شدن مقاومت، سفارش خریدشان فعال شود.
 
به طور مثال اگر قیمت بیت کوین 39 هزار دلار است، تریدر با تشخیص مقاومت 40 هزار دلار، روی قیمت 40 هزار و 200 دلار سفارش خرید می‌گذارد تا در صورت عبور قیمت از این مقاومت مهم و آغاز احتمالی روند صعودی، سفارش خریدش فعال شود. 
 
آیا استاپ لاس همیشه خوب است؟
نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که کاربران با تعیین حد ضرر، باید مراقب باشند تا از بازار جا نمانند و در صورتی که به اصطلاح استاپشان خورد، با زیر نظر گرفتن وضعیت بازار و همچنین استراتژی معاملاتی خودشان، در قیمتی مناسب ورود کنند.
 
از سوی دیگر، یکی از مشکلات برخی صرافی‌ها این است که با توجه به تعداد کم کاربران و معاملات، عمق بازار کمی دارند و استاپ لاس در آنها عمل نمی‌کند. در واقع در حالی که کاربر با خیالی آسوده حد ضرر خود را تعیین کرده، این حد ضرر برایش فعال نمی‌شود؛ چراکه با توجه به عمق کم معاملات در این صرافی‌های کوچک، خریداری برای قیمت معین‌شده وجود ندارد و کاربر ضرر سنگینی می‌کند.
 
صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس این امکان را در سایت و اپلیکیشن خود ایجاد کرده و کاربران با بروزرسانی نسخه 3.8.1 اپلیکیشن، می‌توانند درخواست فعال‌سازی حد ضررشان را ثبت کنند. حد ضرر نوبیتکس به‌صورت نسخه بتا ارائه‌ شده و تاکنون برای تعداد زیادی از درخواست‌ها فعال شده است و در روزهای پیش‌رو، روزانه برای تعداد بیشتری از کاربران فعال خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.