بازی

فناوری اطلاعات

March 7, 2022
16:42 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134024

سرویس بازی ابری ایکس باکس به‌زودی از کیبورد و ماوس پشتیبانی خواهد کرد

 
سرویس بازی ابری ایکس باکس برخلاف نسخه رایانه شخصی آن از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین انجام برخی بازی‌ها در آن سخت می‌شود. حالا طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد به زودی پشتیبانی از کیبورد و ماوس را به آن اضافه کند.
 
«یورگ نویمان»، رئیس شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت در یک جلسه پرسش و پاسخ با توسعه‌دهندگان توضیح داد که غول نرم‌افزاری در حال کار روی پشتیبانی از این ویژگی است که با این وجود اکثر بازی‌های سرویس بازی ابری ایکس باکس از ورودی‌ها پشتیبانی خواهند کرد. او در این جلسه گفت:
 
«تیم پلتفرم در حال کار روی این موضوع است. می‌دانم که نمی‌توانم تاریخ آن را اعلام کنم زیرا به تیم پلتفرم مربوط می‌شود اما این ویژگی در راه است. امیدوارم تا ژوئن یا بعدتر در دسترس قرار بگیرد، اما به طور دقیق نمی‌توانم زمان آن را بگویم.»
 
در همین حال، سخنگوی مایکروسافت نیز تایید کرد که آن‌ها در حال کار روی این ویژگی هستند اما از ارائه تاریخ انتشار آن خودداری کرد:
 
«ابتدا Microsoft Flight Simulator از ورودی‌های استاندارد برای بازی‌های ابری پشتیبانی می‌کند. تیم ما هم اکنون در حال آزمایش [کنترلرهای] لمسی/ژیروسکوپ است اما در حال حاضر هیچ اطلاعیه یا زمان خاصی برای به اشتراک گذاشتن نداریم.»

 
 
اخیرا بازی Microsoft Flight Simulator به سرویس بازی ابری ایکس باکس اضافه شده تا کاربران روی کنسول ایکس باکس وان، موبایل، تبلت‌ها و مرورگر وب بتوانند بازی را تجربه کنند. با این حال عدم پشتیبانی از کیبورد و ماوس مشکل بزرگی برای بازیکنان این سرویس است.
 
پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس به چند دلیل می‌تواند یک ویژگی کاربردی و مفید برای سرویس بازی ابری ایکس باکس باشد. به عنوان مثال، با وجود آن کاربران رایانه شخصی یا مک بدون خرید گیم‌پد، می‌توانند بازی‌هایی مانند Halo Infinite را تجربه کنند. از سوی دیگر باعث می‌شود برخی بازی‌های انحصاری رایانه شخصی مانند Age of Empires IV وارد سرویس مایکروسافت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.