سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 8, 2022
14:22 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134056

بلومبرگ: مک استودیو و مانیتور با سیستم عامل iOS در رویداد اپل معرفی خواهند شد

 
چیزی تا زمان برگزاری رویداد «Peek Performance» اپل باقی نمانده و حالا «مارک گورمن» از بلومبرگ در توییت جدید خود اشاره می‌کند که مک استودیو و یک نمایشگر جدید با سیستم عامل iOS «آماده هستند» و احتمالا در رویداد امشب شاهد معرفی آن‌ها خواهیم بود.
 
علاوه بر این، یک یوتیوبر نیز امروز اولین رندرها از دستگاه «مک استودیو» را به نمایش گذاشت که گفته می‌شود ترکیبی از مک پرو و مک مینی خواهد بود تا احتمال معرفی این دستگاه در رویداد اپل افزایش پیدا کند. این دستگاه مانند مک مینی فعلی طراحی مربعی شکل خود را حفظ کرده، حدود 10 سانتی‌متر ارتفاع دارد و برای کاهش گرما داخلی دارای منافذ حرارتی در زیر خود است.
 
این یوتیوبر ادعا کرده بود که مک استودیو بدون شک در جریان رویداد اپل معرفی خواهد شد و اکنون گورمن نیز چنین ادعایی کرده است.
 
اوایل این هفته اولین گزارش مربوط به مک استودیو منتشر شده بود که منابع از آن به عنوان ترکیبی از مک پرو و مک مینی یاد کرده بودند. انتظار نمی‌رود که این دستگاه به اندازه مک پرو قدرتمند باشد، اما احتمالا دو نسخه مختلف از آن با تراشه M1 پرو به همراه گزینه‌ای با تراشه قدرتمند دیگری عرضه خواهد شد.
 
مانیتور جدید اپل با سیستم عامل iOS در کنار مک استودیو
 
 
به همراه مک استودیو، شایعه شده که اپل در حال کار روی نمایشگر اپل استودیو دیسپلی است که طبق گزارش‌ها دارای پنل 27 اینچی با حاشیه‌هایی کمی ضخیم‌تر از پرو دیسپلی XDR خواهد بود و حالا گورمن در توییت خود اشاره می‌کند که سیستم عامل iOS را اجرا می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که به تراشه داخلی سری A مجهز شده باشد.
 
پیش از این شایعاتی در مورد نوعی از نمایشگر با تراشه سری A منتشر شده بود که البته تصور می‌شد این دستگاه جانشین پرو دیسپلی XDR باشد. با این حال، هرچند هنوز جزئیاتی درباره قیمت آن در دسترس نیست اما انتظار می‌رود نمایشگری که در رویداد امشب معرفی می‌شود، مقرون به صرفه‌تر از پرو دیسپلی XDR پنج هزار دلاری باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.