امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 9, 2022
22:38 چهارشنبه، 18ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134118

پویش کودکان سایبری و کاهش اثرات منفی فضای مجازی

پویش ملی کودکان سایبری برای دومین سال متوالی با هدف ارتقای مهارت کودکان و والدین، افزایش سطح مهارت، فرهنگ استفاده از فضای مجازی و کاهش آسیب پذیری برگزار شد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شیوع کرونا در کشور باعث تغییرات زیادی در زندگی و رفتار اجتماعی همه ما ایجاد کرد و از آنجا که کارشناسان سایبری معتقد بودند کودکان باید از سن ۱۲ تا ۱۶ سالگی با هدایت والدین خود وارد فضای مجازی شوند، این اتفاق خیلی زود همچون همه گیری کرونا اتفاق افتاد.
دانش آموزان و معلمان کشور برای آموزش و تدریس در دوران کرونا باید وارد فضای مجازی می‌شدند، اما نکته حائز اهمیت این است که فضای مجازی معایب و مزایایی دارد که حضور فرزندان در آن نیازمند آگاهی خانواده‌ها است.
 
 
پلیس فتا به منظور آگاه سازی والدین از خطرات فضای مجازی، در سال ۹۸ «پویش ملی کودکان سایبری در سراسر کشور» را راه اندازی کرد.
پلیس فتا امسال در دومین سال متوالی علاوه بر پویش ملی کودکان سایبری، «مسابقه نقاشی کودکان سایبری» را در برنامه شاد اطلاع رسانی کرد که ۵ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند.
با ارزیابی این آثار، ۱۰۰ نفر از دانش آموزان کل کشور توانستند به عنوان نفرات برتر معرفی شوند که از این آمار ۱۵ نفر از تهران و ۸۵ نفر از شهرستان‌های کل کشور بودند.
پویش ملی کودکان سایبری از ۲۵ دی تا یک بهمن ۱۴۰۰ به مدت یک هفته برگزار شد.
امروز به پلیس فتای انتظامی کل کشور رفتم و با نمایندگان دانش آموزان برتر مصاحبه کردم و برایم جالب بود که کودکانی در سنین ۷ تا ۹ سال، اطلاعات خوبی در خصوص آسیب‌های ناشی از فضای مجازی را به تصویر کشیده بودند و جای امیدواری دارد با توجه به اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی می‌تواند باعث آسیب‌های اجتماعی باشد، با آگاهی از آسیب‌ها می‌توان از فضای مجازی به نحو احسن استفاده کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.