سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 14, 2022
11:42 دوشنبه، 23ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134254

درآمد شرکت TSMC در ماه فوریه رکورد زد

 
تقاضای بالا برای پردازنده‌های گرافیکی، پردازنده‌های مرکزی، کنسول‌ها و گوشی‌ها برای کارخانه‌های ریخته‌گری از جمله TSMC نوعی مزیت محسوب می‌شود تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. حالا این شرکت گزارش مقدماتی خود از درآمد سه ماهه اول سال 2022 را اعلام کرده که از رکوردشکنی در ماه فوریه خبر می‌دهد.
 
شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) به عنوان بزرگترین کارخانه ریخته‌گری نیمه‌هادی جهان گزارش مقدماتی درآمد سه ماهه اول سال 2022 خود را منتشر کرده که از فروش حدود 5.2 میلیارد دلاری آن در ماه فوریه خبر می‌دهد.
 
این بالاترین رقم ثبت شده این شرکت برای ماه فوریه است و هرچند درآمدش نسبت به ماه ژانویه 15 درصد کاهش یافته، اما نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 38 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین کاهش آن نسبت به ژانویه بیشتر به دلیل تعطیلات سال نو چینی حاصل شده است.
 
پیش‌بینی درآمد TSMC در آینده
TSMC ادعا می‌کند که در دو ماه ابتدایی سال 2022 حدود 11 میلیارد دلار درآمد داشته که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 36.8 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین انتظار می‌رود فروش آن در این ماه نیز افزایش پیدا کند و به همین دلیل پیش‌بینی درآمد 16.6 تا 17.2 میلیارد دلاری را برای سه ماهه اول ارائه کرده است.
 
در طی دو سال گذشته، این شرکت عملکرد مالی فوق‌العاده‌ای داشته و در اوایل سال 2022 وعده داده بود که برای ارتقا ظرفیت تولید خود 40 تا 44 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.
 
اپل همچنان بزرگترین مشتری TSMC محسوب می‌شود و تخمین زده شده که 26 درصد درآمد آن از غول کوپرتینویی به دست می‌آید. چیپست M1 اولترا که به تازگی معرفی شده، جدیدترین همکاری بین این دو محسوب می‌شود.
 
در چند وقت گذشته اخبار بسیار خوبی درباره غول تراشه‌سازی تایوانی منتشر شده که نشان می‌دهد آینده موفقی در انتظار آن‌هاست. به عنوان مثال، انویدیا قصد دارد کارت‌های گرافیک سری جی‌فورس RTX 40 خود را با لیتوگرافی ۵ نانومتری شرکت TSMC تولید کند که گفته شده برای دستیابی به آن 10 میلیارد دلار به شرکت TSMC پرداخت می‌کند. همچنین کوالکام پس از بازدهی پایین کارخانه‌های سامسونگ، تصمیم گرفت تولید تراشه‌های خود را به این شرکت تایوانی بسپارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.