اپلیکیشن

تلفن همراه

March 15, 2022
11:22 سه شنبه، 24ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134289

چهاردهمین جشنواره وب و موبایل با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد

 
چهاردهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران با معرفی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر سال ۱۴۰۰ بدون برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
 
به گزارش روابط عمومی جشنواره وب و موبایل، این جشنواره امسال برخلاف سال‌های گذشته با تاخیر چندماهه در دی‌ماه آغاز به کار کرد و در ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ با اعلام سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر سال ۱۴۰۰ و با انتشار بیانیه شورای داوری به کار خود پایان داد.
 
شایان شلیله، یکی از برگزارکنندگان این جشنواره، درباره جشنواره امسال گفت: متاسفانه شرایط حاکم بر اکوسیستم روزبه‌روز سخت‌تر شده و این شرایط برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران را سخت‌تر می‌کند. علت تاخیر در شروع جشنواره هم چیزی غیر از این نبود. برگزارکنندگان دل و دماغ برگزاری این رویداد را نداشتند اما در انتها تصمیم بر این شد که به منظور روشن نگه داشتن چراغ اکوسیستم و ایجاد امید در میان نسل جدید و فعالان این حوزه با درخواست‌های زیاد مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی جشنواره برگزار شود.
 
شلیله در ادامه گفت: نیاز به تکرار مکررات نیست اما همین احساس نگرانی و دلسردی ما را بر این داشت تا امسال برای جشنواره مراسم اختتامیه نداشته باشیم. مراسم اختتامیه بدون برنامه‌های جذاب جایگاهی ندارد و برگزاری مراسم اختتامیه امسال با برنامه‌های سرگرم‌کننده واقعاً در توان ما نبود.
 
رضا الفت‌نسب، یکی دیگر از برگزارکنندگان این جشنواره، نیز گفت: عدم برگزاری مراسم اختتامیه حتی به صورت مجازی یک بازخورد بسیار مهم، از سوی بزرگ‌ترین رویداد آنلاین ایران به تمام تصمیم‌گیران در حوزه فضای مجازی از جمله کمیسیون ویژه طرح صیانت است. به طور قطع هنوز با عدم تصویب این طرح ما شاهد افزایش سیل مهاجرت منابع انسانی، مخصوصاً نیروهای فنی، هستیم و این بسیار بسیار برای آینده کشور خطرناک است و توصیه ما به همه تصمیم‌گیرندگان و عقلای کشور این است که از این روش اشتباه دست بردارند و به خرد جمعی احترام بگذارند، البته که باید موضوعات مربوط به حوزه تنظیم‌گری مورد صحبت و جمع‌بندی قرار گیرد و قوانین به‌روزرسانی شود و بعد از این اتفاقات در قسمت‌هایی که دچار کمبود هستند با حضور ذی‌نفعان به‌خصوص بخش خصوصی در این مورد تصمیم‌گیری شود.
 
در چهاردهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران بیش از ۱۶۰۰ اثر در ۶۴ گروه شرکت داشتند که در طول مراسم داوری حدود ۳۰۰ اثر از مرحله داوری حذف و در نهایت ۱۳۰۰ اثر وارد مراحل بعدی شدند. شورای داوری جشنوراه وب و موبایل ایران نیز امسال همچون سال گذشته به صورت آنلاین برگزار شد و سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاندیدا در تاریخ ۱۳ اسفند به صورت رسمی اعلام شدند.
 
در بخش رأی‌گیری مردمی امسال بیش از ۵۰۰ هزار رأی ثبت شده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت. در تمام مراحل داوری به صورت متوسط سایت‌های شرکت‌کننده هر کدام ۲۵۰ رأی دریافت کردند.
 
یکی دیگر از تغییرات مهم جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۱۴۰۰ اضافه شدن تندیس‌های NFT و حذف تندیس‌های فیزیکی است و از چند روز آینده تندیس‌ها به صورت NFT به حساب کاربری برندگان ارسال خواهد شد.
 
شورای داوران چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران نیز با صدور بیانیه‌ای به بررسی طرح صیانت در مجلس اشاره کرد و نوشت: «سال ١۴٠٠ را در شرایطی به پایان می‌بریم که از نبردی طولانی با کرونا خسته‌ایم و اکنون پس از سال‌ها جنگیدن با تحریم‌های خارجی و فشارهای داخلی، این مسیر پرچالش به ایستگاه دشوار طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی رسیده است.»
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «شورای داوران جشنواره در پایان فرآیندهای داوری، با سپاس از همه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که جشنواره وب و موبایل ایران را خانه خود می‌دانند و با ارج نهادن به رای یکایک شما کاربران متعهد و مسئول، هم‌زمان با اعلام برگزیدگان جشنواره، در اعتراض به شرایط پرابهام و نگران‌کننده ناشی از اجرای احتمالی طرح صیانت، امسال مراسم اختتامیه جشنواره را حتی به شکل آنلاین هم برگزار نمی‌‌کند؛ زیرا معتقدیم برگزاری رویداد در چنین شرایطی، نه تنها مرهمی بر زخم‌های کسب‌وکارهای آنلاین نخواهد شد، بلکه ممکن است تنها سبب اطمینان خاطر عاملان این فضای مبهم و تیره شود؛ با این امید که واکنش‌های بازیگران زیست‌بوم فناوری ایران، در کنار دیگر ذی‌نفعان فضای ارتباطی و کسب‌وکارهای آنلاین به گوش آنانی که بر طبل افتراق و نومیدی می‌کوبند، کارساز شود.»
 
اسامی برندگان داوری و مردمی چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران را اینجا ببینید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.