بازی

فناوری اطلاعات

March 17, 2022
11:06 پنجشنبه، 26ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134368

کمک‌هزینه یک میلیارد تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به بهترین بازی‌های متاورسی

 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همراه اول برای تولید بازی‌های ویدئویی در حوزه متاورس رویدادی برگزار و به دو طرح برتر یک میلیارد تومان کمک‌هزینه اهدا می‌کنند. مهلت ارسال اثر برای حضور در این رویداد پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ تعیین شده است.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این فراخوان با هدف معرفی، حمایت و ایجاد انگیزه برای کاربران و بازی‌سازان در جهت ورود به دنیای متاورس منتشر شده است.
 
این رویداد با همکاری ساختار حمایتی همگرا، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و خانه بازی جهش اول (به نمایندگی از اپراتور همراه اول) برگزار می‌شود. همچنین تمام تیم‌ها و شرکت‌هایی که طرح و توانایی ساخت بازی در زمینه متاورس را دارند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.
 
تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی برای شرکت در این رویداد می‌توانند سند طراحی بازی (GDD ) خود را برای دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.
 
در نگارش این سند باید این موارد رعایت شود:
 
در سند طراحی بازی حتماً باید مدت‌زمان و هزینه مورد نیاز برای تولید بازی، به طور جداگانه و شفاف مشخص شود.
سند طراحی بازی ارسال‌شده باید هر سه بخش مفهوم کلی طرح (سند مفهومی)، طراحی و فنی را پوشش دهد.
در سند طراحی و در بخش مربوطه حتماً باید موارد مربوط به مطالعات بازار و جذب مخاطبان پوشش داده شده باشد.
همچنین در این رویداد بخش طرح‌هایی که ظرفیت رشد و ورود به دنیای متاورس با عملکردهای آن را دارند، شناسایی و برای مشارکت در تولید، تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاران معرفی خواهند شد.
 
جوایز رویداد
در این رویداد دو طرحی که بتوانند در مرحله ارزیابی آثار بالاترین امتیاز را دریافت کنند وارد فرایند تولید و تجاری‌سازی می‌شوند و در این مرحله مشارکت در تولید بازی و ارائه مشاوره‌های فنی و ایده‌پردازی به کمک مشاوران برتر ارائه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.