تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

March 18, 2022
13:09 جمعه، 27ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134389

محروم شدن آیفون ۱۴ از تراشه‌ی جدید چقدر اهمیت دارد؟

 
مینگ-چی کو، افشاگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرده که اپل فقط برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از چیپست جدید A16 استفاده خواهد کرد و دو مدل استاندارد این خانواده بار دیگر با چیپست قدیمی A15 راهی بازار می‌شوند. اما اگر این شایعه صحت داشته باشد، چنین رویکردی به معنای ایجاد یک نقطه ضعف بزرگ برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ خواهد بود؟
 
همانطور که احتمالا می‌دانید، سال آینده دیگر خبری از آیفون مینی نخواهد بود و سری آیفون ۱۴ از دو مدل ۶.۱ اینچی و دو مدل ۶.۷ اینچی تشکیل شده است. با توجه به همین موضوع، ظاهرا اپل تصمیم گرفته چیپست را به یکی از نقاط تمایز این گوشی‌ها تبدیل کند. گفتنی است سازندگان گوشی‌های اندرویدی هم سال‌هاست چنین رویکردی را مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
از طرف دیگر اگر اپل چنین رویکردی را عملی کند، به احتمال زیاد آیفون ۱۴ با قیمت آیفون ۱۳ مینی راهی بازار می‌شود و آیفون ۱۴ مکس نیز هم‌قیمت آیفون ۱۳ خواهد بود که چنین کاری مطمئنا با استقبال کاربران روبرو خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم اپل قبلا هم چنین کاری را انجام داده است. در سال ۲۰۱۳ این شرکت آیفون ۵s را با چیپست جدید راهی بازار کرد ولی آیفون ۵c با چیپست قدیمی A6 به دست کاربران رسید. همچنین می‌توانیم نسل هفتم اپل واچ اشاره کنیم که از همان چیپست استفاده شده برای نسل ششم بهره می‌برد.

 
 
در این میان گفتنی است تراشه‌های سری A اپل نسبت به رقبا قدرت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند و به همین خاطر حتی اگر آیفون ۱۴ با چیپست A15 راهی بازار شود، به احتمال زیاد از نظر پردازشی قدرت بیشتری نسبت به گلکسی S23 خواهد داشت.
 
مدل‌های پرو آیفون هم مشخصا برای کاربرانی ساخته می‌شوند که انتظارات خیلی زیادی از گوشی خود دارند و به دنبال بهترین مشخصات هستند. بر اساس شایعات منتشر شده، هر دو مدل آیفون ۱۴ پرو از نمایشگر حفره‌دار، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ظرفیت رم بیشتر و چیپست بهتر بهره می‌برند. در ضمن مدل‌های استاندارد هم اگرچه به اندازه‌ی مدل‌های پرو جذابیت ندارند، اما همچنان نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن دارند.
 
در مورد این شایعه چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما آیا چنین کاری منجر به افزایش فروش مدل‌های پرو آیفون ۱۴ می‌شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.