تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

March 21, 2022
12:47 دوشنبه، 1ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134450

پاسخ «تیم کوک» به نامه دندانپزشکی که اپل واچ جانش را نجات داد

 
اپل واچ تاکنون بارها جان افراد را نجات داد‌ه است. اخیرا این ساعت هوشمند جان یک دندانپزشک را نجات داد و این فرد نامه‌ای را در راستای تشکر از اپل، برای این کمپانی ارسال کرد. اکنون «تیم کوک»، مدیرعامل اپل به این نامه پاسخ داده است.
 
چند روز قبل از پیرزنی صحبت کردیم که اپل واچ جان او را نجات داده بود. این ساعت هوشمند با نجات پیرزن مورد اشاره، با یک تیر دو نشان زد؛ چرا که سبب تشخیص سرطان ریه در او نیز شد. حال یک دندانپزشک هم توسط این ساعت هوشمند نجات یافته و به اپل نامه‌ای را برای قدردانی ارسال کرده است.
 
تیم کوک به نامه فرد نجات یافته توسط اپل واچ پاسخ داد
 
«نیتش چوپرا»، دندانپزشکی در هاریانای هند است. او چندی پیش در حالی که دردی را در قفسه سینه خود احساس می‌کرد و اپل واچ 6 را روی دستش داشت، از ویژگی ECG یا نوار قلب آن برای خواندن اطلاعات استفاده کرد. در نهایت ثبت این اطلاعات، چوپرا و همسرش به پزشک مراجعه کردند تا از نتایج نهایی مطلع شوند.
 
پس از این‌ اقدام مشخص شد که دندانپزشک هندی دچار انسداد عروق شده و خوشبختانه به موقع تحت درمان قرار گرفته است. او در نهایت از اپل واچ و عملکردی که داشت، قدردانی کرد. چوپرا در صحبت‌های خود عنوان کرد:
 
«در ابتدا من از اپل واچ به عنوان یک لوازم جانبی مد روز برای چک کردن ساعت و شمارش تعداد قدم‌هایم استفاده می‌کردم، اما نمی‌توانستم تصور کنم که این ساعت هوشمند روزی جانم را نجات می‌دهد.»
 
چوپرا از نتایج اعلام شده توسط اپل واچ 6 خود شگفت‌زده شده بود. او گفت زمانی که با همسرش در CCU بودند، به طور مداوم نتایج اعلام شده توسط اپل واچ را با مانیتور مربوط به دستگاه بیمارستان مقایسه می‌کرده‌اند. آن‌ها متوجه شدند که نتایج اپل واچ با آن دستگاه هماهنگ بوده است.
 
پس از آن‌که این دندانپزشک هندی به لطف اپل واچ نجات یافت، نامه‌ای را برای مدیرعامل کوپرتینویی‌ها ارسال نمود و از این شرکت قدردانی کرد. پس از رسیدن این نامه به دست تیم کوک، او واکنش نشان داد:
 
«خیلی خوشحالم که در پی ارزیابی بالینی بوده‌اید و مراقبتی که به دنبالش بوده‌اید را دریافت کردید. از این‌که داستان خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکرم. روز خوبی داشته باشید و با آرزوی بهترین‌ها. تیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.