سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 21, 2022
12:48 دوشنبه، 1ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134451

بلومبرگ: نسل جدید مک بوک ایر دیرتر از انتظار و در نیمه دوم 2022 از راه می‌رسد

 
به نظر می‌رسد اپل نسل جدید مک بوک ایر با طراحی کاملا جدید را با تاخیر معرفی می‌کند و باید در نیمه دوم سال جاری میلادی منتظر رونمایی از آن باشیم. همچنین احتمالا امسال کوپرتینویی‌ها نسل جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را معرفی نمی‌کنند و سال 2023 این محصولات از راه می‌رسند.
 
طبق جدیدترین گزارش خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» اپل به دنبال رونمایی از نسخه بعدی مک بوک ایر با طراحی کاملا جدید، پشتیبانی از مگ‌سیف، تراشه M2 و سایر ویژگی‌ها در اواخر 2021 یا اوایل 2022 بود، اما حالا این زمان تا نیمه دوم سال جاری میلادی به تعویق افتاده است.
 
زمان احتمالی معرفی نسل جدید مک بوک ایر
گزارش اخیر گورمن با گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» مطابقت دارد. کو مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود که تولید انبوه نسل بعدی مک بوک ایر در پایان فصل دوم یا اوایل فصل سوم 2022 آغاز می‌شود، بنابراین احتمالا در ماه سپتامبر شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که در مراسم معرفی سری آیفون 14 از این لپ‌تاپ رونمایی شود.
 
در کنار مک بوک ایر جدید، ظاهرا معرفی نسل بعدی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی هم به تعویق افتاده است، چرا که گورمن انتظار ندارد کوپرتینویی‌ها امسال از این محصولات با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کنند و سال آینده باید منتظر معرفی آن‌ها باشیم. احتمالا تنها مک بوک پرو جدید برای امسال، مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 باشد.
 
اگر اپل اواخر امسال از محصولات مجهز به تراشه M2 رونمایی کند و سال آینده شاهد معرفی دستگاه‌های مجهز به نسخه پرو و مکس این چیپ باشیم، یعنی با یک چرخه بروزرسانی دو ساله روبه‌رو هستیم. اپل اولین محصولات مجهز به تراشه M1 را اواخر 2020 و دستگاه‌های دارای M1 پرو و مکس را اواخر 2021 معرفی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.