تلفن همراه

گوشی

March 26, 2022
12:02 شنبه، 6ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134531

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بزرگ سونی برای موبایل در راه است

 
سونی سنسور دوربین بسیار بزرگی را برای گوشی موبایل طراحی کرده که به‌زودی معرفی می‌شود. این سنسور با ابعاد ۱/۱.۱ اینچی بزرگ‌ترین سنسور دنیای موبایل است و به احتمال زیاد Exmor IMX800 نام خواهد گرفت.
 
طبق اطلاعاتی که در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده، این سنسور در یکی از گوشی‌های شیائومی به‌کار رفته و برای تست در اختیار کاربران قرار گرفته است. گوشی مورد نظر نیز به احتمال فراوان شیائومی ۱۲ اولترا خواهد بود. زمان معرفی این گوشی هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود این پرچمدار پرآوازه طی هفته‌های آتی در چین رونمایی شود.

 
سنسور جدید سونی با ابعاد ۱/۱.۱ اینچی را می‌توان بزرگ‌ترین سنسور دوربین در دنیای موبایل دانست. البته اندازه این سنسور با بزرگ‌ترین سنسور سامسونگ یعنی سنسور ۱/۱.۱۲ اینچی GN2 که در شیائومی ۱۱ اولترا به‌کار رفته بود تفاوت اندکی دارد ولی همین تفاوت اندک در کنار پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌تواند نتیجه بزرگی را در کیفیت عکس‌ها و ویدیوها رقم بزند.

 
شاید این سؤال برایتان به‌وجود آمده باشد که چرا سنسور ۱ اینچی سونی در گوشی اکسپریا Pro-I بزرگ‌ترین سنسور دنیای موبایل نیست. پاسخ این است که اندازه واقعی سنسور پرچمدار اخیر سونی برابر با ۱ اینچ نیست و از نظر فرمت اپتیکال در دسته سنسورهای «نوع ۱ اینچی» قرار می‌گیرد. علاوه بر این، سونی از تمام سطح این سنسور استفاده نمی‌کند و ابعاد مؤثر این سنسور تقریباً برابر با سنسور دوربین اصلی گلکسی S21 اولترا است.
 
شیائومی ۱۲ اولترا طی هفته‌های آتی در چین معرفی می‌شود ولی رونمایی جهانی آن احتمالا با چند هفته تأخیر انجام خواهد شد. البته شاید دیگر سازندگان چینی هم از این سنسور در محصولات خود استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.