اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 27, 2022
11:27 یکشنبه، 7ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134551

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه به شبکه اینترنت سراسری

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.
 
عیسی زارع پور در سفر به شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار مسئولیت در وزارت ارتباطات پروژه شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی دنبال شده و این پروژه، پروژه بسیار پیشرفته‌ای بوده که حتی در کشورهای اروپایی هم تازه شروع شده است.
 
وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی ایران به خصوص اینترنت ثابت در ۱۰ سال گذشته با سرمایه‌گذاری‌های خوبی روبرو نبوده اما در تلاش هستیم که با قرار دادن فیبرهای نوری سرعت اینترنت را چند برابر افزایش دهیم و ان‌شاالله تا پایان سال مردم شاهد این افزایش سرعت خواهند بود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به دلیل بعضی مسائل ایران نه تنها ترافیک داخلی خود بلکه ترافیک برخی کشورهای همسایه را نیز تأمین می‌کند و در مدت گذشته یعنی از آغاز به کار دولت تاکنون ۵۰ درصد ظرفیت ترافیک ترانزیت افزایش یافته است و همچنین در ۶ ماه گذشته بیش از یک هزار و ۲۵۰ روستا به شبکه اینترنت متصل شده‌اند و این آمار معادل یک سال کار در دولت گذشته است و تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه متصل خواهد شد.
 
زارع پور بیان کرد: تنها ۱۰ کشور در دنیا وجود دارد که هم ماهواره بسازد و هم با پرتابگر خود ماهواره را به فضا پرتاب کند و فناوری پرتابگر بسیار فناوری پیچیده‌ای است و طبق دستور رئیس جمهور در آینده به پرتاب در مدار ۳۶ هزار کیلومتری که غایت هدف است دست خواهیم یافت و تنها چهار کشور در دنیا به این مسئله دست یافته‌اند.
 
وی بیان کرد: در برنامه‌هایی که جهت توسعه زیرساخت‌های کرمانشاه تهیه شده است تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه اف. تی. تی. اچ و فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه کلید زده خواهد شد و حتی هم اکنون در شهرستان اسلام آبادغرب در حال اجرا است.
 
زارع پور خاطر نشان کرد: به دنبال یک شبکه پرسرعت و با کیفیت اینترنت در کشور برای مردم هستیم اما تلاش داریم که نیازهای مردم را در پلتفرم‌های بومی کشور خود مرتفع کنیم تا موجب افزایش اشتغال و عدم وابستگی کشور باشد.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که زمینه این کار فراهم نشده است و نیاز به رسانه‌های خارجی وجود دارد مانع استفاده مردم نخواهیم بود اما در مسیر بهبود برنامه‌های داخلی قدم بر می‌داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.