تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 29, 2022
12:03 سه شنبه، 9ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134610

هلند برای دهمین بار اپل را جریمه کرد

 
ناظر حمایت از حقوق مصرف کننده هلند برای دهمین بار جریمه ای علیه اپل وضع کرد، زیرا این شرکت از  دستور فراهم کردن روش های پرداخت جایگزین برای برخی اپ ها پیروی نکرده است.
 
 به نقل از رویترز، سازمان مصرف کنندگان و بازارهای هلند اعلام کرد جریمه های وضع شده علیه این شرکت اکنون به مبلغ ۵۰ میلیون یورو (۵۵ میلیون دلار) بالغ می شود که حداکثر جریمه ممکن تحت دستور فعلی است.
 
طبق قوانین اپل توسعه دهندگان نرم افزاری که از فروشگاه اپ آن استفاده می کنند، کمیسیونی ۱۵ تا ۳۰ درصدی به شرکت می پردازند. اکنون رگولاتورها و قانونگذاران سراسر جهان به این روند انتقاد کرده اند و مشغول مقابله با آن هستند.
 
طبق گزارش ها اپل پیشنهادی جدید برای پیروی از این دستور ارائه کرده است. رگولاتور هلند از این پیشنهاد استقبال کرده اما برای جلوگیری از جریمه، این پیشنهاد دیر ارائه شده است.
 
به گفته سازمان ACM، پیشنهاد جدید اپل برای پیروی از قوانین به اندازه کافی ملموس است و انتظار دارد در اسرع وقت مشخص شود که در راستای پیروی از دستور است یا خیر. همچنین این رگولاتور اعلام کرد با سازندگان اپلیکیشن دوستیابی درباره پیشنهاد مذکور مشورت خواهد کرد.
 
به گفته رگولاتور هلندی با توجه به نتیجه این بررسی و مذاکرات ممکن است همچنان جریمه‌های دوره‌ای بیشتری را «با مجازات‌های احتمالاً سنگین تر» اعمال کند تا شرکت را به رعایت این قانون تشویق کند.
 
طبق قوانین جدیدی که هفته گذشته بین کمیسیون اروپا، دولت‌های اتحادیه اروپا و قانون‌گذاران اتحادیه اروپا برسر آن توافق شد، اپل موظف است پس از اجرایی شدن این قانون در ماه اکتبر، اجازه روش های پرداخت جایگزین را در فروشگاه اپ خود فراهم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.