اپراتورها

تلفن همراه

فیبرنوری

April 2, 2022
10:46 شنبه، 13ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134673

سخنگوی شرکت مخابرات: تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور

 
به گفته سخنگوی شرکت مخابرات در شرایطی که قیمت تمام شده توسعه شبکه‌های ارتباطی به‌خصوص شبکه فیبر نوری بالاست، بدون حمایت دولت از مخابرات و اپراتورها، طرح توسعه شبکه فیبر نوری تحقق نمی یابد.
 
به گزارش شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که شرکت مخابرات ایران چه برنامه‌ای برای کمک به تحقق طرح ملی و بزرگ دولت درباره توسعه شبکه فیبر نوری دارد یا خیر گفت: راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت پرسرعت در بستر فیبر نوری کار بسیار بزرگی است که شرکت مخابرات ایران آمادگی هرگونه همکاری را در این زمینه دارد و ما از دولت توقع داریم که از شرکت مخابرات ایران و سایر اپراتورها حمایت همه‌جانبه کند.
 
وی افزود: عملاً استفاده از شبکه فیبر نوری از سال ۶۸ در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و اجرای آن از سال ۱۳۶۹ آغاز شد و هم اکنون حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر بستر فیبر نوری به‌عنوان زیرساختی امن و مطمئن و با ظرفیت بالا در دست استفاده‌کنندگان و ذی‌نفعان این شبکه مطمئن است.
 
بیدخام با اشاره به این که در سال‌های اخیر به سبب نبود منابع، شبکه فیبر نوری و ارتباطی کشور توسعه کافی نیافته ، گفت: عملاً تورم موجود و قیمت تمام شده بالای توسعه شبکه‌های ارتباطی به‌خصوص شبکه فیبر نوری باعث شد جذابیت لازم در میان اپراتورها و شرکت مخابرات برای توسعه شبکه فیبر نوری به وجود نیاید.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران افزود: تعرفه‌های موجود در حوزه ارتباطی به‌خصوص مخابرات مربوط به ۱۲ سال پیش است و با وجود تورم رو به افزایش، اما تعرفه‌های حوزه ارتباطی تغییری پیدا نکرده است و به همین علت در خصوص نگهداری خطوط ارتباطی باتوجه‌به تورم موجود و نبود منابع دچار مشکل هستیم.
 
بیدخام در ادامه گفت: برای اینکه بخواهیم توسعه‌ای حداقلی در شبکه فیبر نوری داشته باشیم حداقل به ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، اما باتوجه‌به منابع موجود و درآمدهای ثابت شرکت مخابرات و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، عملاً امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران افزود: بهترین راه‌حل برای اجرای این طرح، حمایت همه‌جانبه دولت و حاکمیت از اپراتورها و شرکت مخابرات ایران است تا این طرح به سرانجام برسد.
 
وی ابراز امیدواری کرد با ترمیم تعرفه‌های حوزه ارتباطی به‌خصوص حوزه ثابت شرکت مخابرات ایران، شاهد توسعه شبکه فیبر نوری کشور باشیم.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: متأسفانه هرچند وقت یک‌بار مشاهده می‌شود برخی‌ها با اظهار نظرهای غیرکارشناسی ادعا می‌کنند که شرکت مخابرات ایران در این باره انحصار ایجاد کرده است درحالی‌که این شرکت به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت حوزه اپراتوری کشور آماده هرگونه همکاری و ارائه تسهیلات به اپراتورهای مختلف در حوزه ارتباطات ثابت و سیار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.