تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 9, 2022
14:57 شنبه، 20ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134884

شرکت بلاک متعلق به جک دورسی با تجهیزات خورشیدی تسلا بیت کوین استخراج می‌کند

 
 
دو شرکت بلاک‌استریم و بلاک (اسکوئر سابق، متعلق به جک دورسی) قرار است با همکاری یکدیگر در مزرعه‌ای در تگزاس با انرژی خورشیدی به استخراج بیت کوین بپردازند. این دو شرکت در این مزرعه با شرکت متعلق به ایلان ماسک همکاری خواهند داشت تا انرژی خود را از آرایه فتوولتائیک خورشیدی 3.8 مگاواتی تسلا تامین و آن را در فناوری مگاپک 12 مگاوات ساعتی این شرکت ذخیره کنند.
 
«آدام بک»، هم‌بنیان‌گذار بلاک‌استریم در یک بیانیه خبری درباره این همکاری گفت: «هیجان‌زده‌ایم تا احداث این مزرعه را با "تسلا سولار" و "مگاپک" آغاز کنیم. این اقدام گامی در راه اثبات این فرضیه است که استخراج بیت کوین می‌تواند از طریق زیرساخت‌های بدون آلودگی انجام شود و برای آینده رشد اقتصادی به همراه بیاورد.»
 
احداث این مزرعه قرار است در دنباله سال تکمیل شود. پس از پایان پروژه، سیستمی به صورت عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت تا اطلاعاتی را به‌صورت آنی درباره عملکرد آن از جمله توان مصرفی و مقدار بیت کوین‌های استخراجی به اشتراک بگذارد. این سیستم به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس قرار می‌گیرد تا مردم به‌راحتی بتوانند اطلاعات آن را ببینند و محققان به مطالعه روی آن بپردازند.
 
استخراج بیت کوین با انرژی بادی هم ممکن می‌شود
اگر پروژه در فاز آزمایشی سودآور باشد، بلاک و بلاک‌استریم به سراغ افزودن تجهیزات تامین انرژی بادی به این مرکز خواهند رفت و مقیاس آن را گسترش خواهند داد. با توجه به این که انرژی خورشیدی فقط در طول ساعات روز قابل گردآوری است، این مرکز می‌تواند با استفاده از انرژی بادی هزینه‌های خود را کاهش دهد و در ساعات بیشتری فعالیت کند.
 
بلاک‌استریم می‌گوید هدف آن‌ها این است که با افزایش تنوع منابع لازم برای استخراج رمزارز بتوانند شبکه بیت کوین را تقویت کنند. «نیل جورگنسن»، مدیر بخش محیط زیست بلاک می‌گوید: «با همکاری همه جانبه با بلاک‌استریم در این پروژه که به استخراج بیت کوین به‌صورت 100 درصدی با انرژی خورشیدی می‌پردازد و از فناوری‌های تسلا استفاده می‌کند، می‌خواهیم به فرآیند تلفیق بیت کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر سرعت ببخشیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.