اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 11, 2022
14:18 دوشنبه، 22ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134953

دیوار آگهی‌های تبعیض نژادی و قومی را حذف می‌کند

 
پلتفرم «دیوار» به دلیل رفع تبعیض نژادی و توهین به قومیت‌ها، در بخش آگهی‌های سایت، کلماتی که مرتبط به قومیت‌ها می‌شود را حذف کرده است.
 
به گزارش روابط عمومی دیوار آگهی‌هایی همچون «کارگر افغانی نیازمندیم»، «کارگر مورد نیاز ترجیحا شهرستانی»، «برای باربری به یک کارگر کرد نیاز داریم» و هر نوع آگهی که در آن تبعیض نژادی و قومی به چشم بخورد از لیست آگهی‌های این سایت حذف می‌کند.
 
به عقیده دیوار اینکه نوشته می‌شود به کارگر افغانی نیاز داریم خبر از این موضوع می‌دهد که کارفرمایان به کارگری با دستمزد کمتر، کار بیشتر و بدون درخواست بیمه نیاز دارند، همین موضوع برای یک کارگر ایرانی جویای کار هم بیانگر این موضوع است که حتی شغلی با خواستن حقوق اولیه نیز ممکن نیست.
 
روابط عمومی دیوار می‌گوید نام بردن از قومیت‌ها در کارهای این چنینی، نتیجه‌ای جز تحقیر و کوچک شمردن افرادِ آن قومیت ندارد و متاسفانه بسیاری از سایت‌های کاریابی هم این آگهی‌ها را منتشر می‌کنند. به عنوان مثال «کارگر ترجیحا شهرستانی» احتمالا قدرت بدنی بالایی دارد و برای کارهای سخت و سنگین مناسب است پس قومیت یا شهر کارگر مورد نظر را در کنار آگهی خود درج می‌کند این تبعیض‌ها برای کارفرما سود مالی به همراه دارد اما برای مخاطبان انبوهی از تبعیض و تحقیر را فراهم می‌کند. به همین دلیل پلتفرم «دیوار» به عنوان سایت انتشار آگهی با میلیون‌ها کاربر، در بخش آگهی‌های سایت، کلماتی که مرتبط به قومیت‌ها می‌شود را حذف کرده است.
 
پلتفرم دیوار با این عقیده که هر نوع محدودیت نژادی مغایر با سیاست‌های دیوار است، آگهی‌های این‌چنینی را رد می‌کند و نام بردن از هیچ نژاد و قومیتی که مرتبط با کار نباشد، در زمان استخدام در سایت دیوار مجاز نیست. در واقع آگهی‌هایی با این مضمون که «فقط» کارگر ایرانی می‌گیریم و یا «فقط» کارگر یا نگهبان افغانی نیاز داریم، یا حتی به قومیت خاصی برای جذب نیرو اشاره داشته باشد، منتشر نخواهد شد. دیوار باور دارد مسائل نژادی جز شرایط کار نیست و چنین آگهی‌هایی موجب تبعیض نژادی می‌شود.
 
کارفرمایان باید بر اساس توانایی افراد و فارغ از قومیت و نژاد با کارجوها در تماس باشند. دیوار این گام را در جهت فرهنگسازی در حوزه کاریابی برداشته است و می‌گوید: همه افراد دارای توانایی‌های مختلفی هستند که می‌توانند شغل خود را براساس آن انتخاب کنند و هیچ نیازی نیست تا به نژاد و یا قومیت افراد اشاره‌ای شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.