اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 12, 2022
16:59 سه شنبه، 23ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135001

نظام تعرفه‌ای شرکت مخابرات نیازمند اصلاح است

مدیرکل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات گفت: اگر تعرفه‌ها در ۲ حوزه تلفن ثابت و دیتا اصلاح و منطقی نشوند نباید انتظاری در بخش توسعه و نگهداری مطلوب از شرکت مخابرات داشته باشیم.  محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت شرکت مخابرات بر اساس تعرفه ابلاغی سال ۹۶ سازمان تنظیم و مقررات صورت گرفته است، گفت: در حوزه اینترنت شرکت مخابرات ۳ سرویس فعال پرسرعت ثابت را با زیرساخت سیم مسی و فیبر نوری به صورت ADSL ، VDSL و FTTH در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: سازمان تنظیم و مقررات در سال ۹۶ کف و سقف تعرفه‌ای برای شرکت مخابرات تعیین کرد و تغییرات در تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت بنا به همین کف و سقف تعرفه‌ای صورت گرفته است.
 
بیدخام با اشاره به تغییر نکردن تعرفه تلفن ثابت، افزود: ۱۲ سال است که با وجود تورم ایجاد شده در همه حوزه‌ها تعرفه تلفن ثابت در شرکت مخابرات تغییر نکرده و همین مسئله باعث شده که این شرکت نتواند در زمینه توسعه خود اقدام اساسی انجام دهد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات در پاسخ به این پرسش که افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت شرکت مخابرات در حالی رخ داد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌های اینترنت ندارند آیا شرکت مخابرات خواستار اصلاح نظام تعرفه‌ای است؟ گفت: اگر تعرفه‌ها در ۲ حوزه تلفن ثابت و دیتا اصلاح و منطقی نشوند نباید انتظاری در بخش توسعه و نگهداری مطلوب از شرکت مخابرات داشته باشیم.
 
به گفته بیدخام؛ بدون تردید نظام تعرفه‌ای مخابرات نیازمند اصلاح است و باید متناسب با هزینه‌های شرکت مخابرات تغییر کند.
 
این مقام مسئول افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت را تایید کرد و افزود: این افزایش تعرفه بستگی به نوع دستگاه‌ها داشته است اما با توجه به همان ابلاغیه تعرفه سال ۹۶ سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.