تلفن همراه

گوشی

April 13, 2022
10:58 چهارشنبه، 24ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135007

توقف تولید آیفون در کارخانه‌های چینی پگاترون

 
شرکت پگاترون که تولیدکننده قراردادی آیفون است، در پی سیاست‌های دولت چین برای کنترل بدترین موج شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته، تولید کارخانه‌هایش در شانگهای و کانشان را متوقف کرد.
 
 پگاترون در یک اظهارنامه بورسی اعلام کرد: از سرگیری فعالیت پایگاه‌های تولیدی پگاترون به اطلاعیه مقامات دولت بستگی خواهد داشت. این شرکت به ارزیابی تاثیر تعلیق تولید بر وضعیت فاینانس خود ادامه می‌دهد.
 
شرکت تایوانی پگاترون در شانگهای و کانشان آیفون تولید می‌کند که هر دو شهر در راستای سیاست کرونا صفر چین، تحت قرنطینه قرار دارند. با این حال پگاترون موفق شده بود تولیدش را حفظ کند زیرا دولتهای محلی به بعضی از تولیدکنندگان اجازه داده بودند فعالیتشان را در سیستمهای اتوماتیک که احتمال ابتلای کارکنان را صفر می‌کنند، حفظ کنند.
 
پگاترون سفارشهای مونتاژ آیفون را با رقیب تایوانی بزرگتر خود فاکسکان و شرکت چینی لوکس شیر پرسیژن  اینداستری تقسیم کرده است. فاکسکان در مارس بخشی از کار مونتاژ آیفون در شنزن را به مدت چند روز به دلیل محدودیتهای کرونایی معلق کرده بود.
 
شانگهای دوشنبه هفته جاری اعلام کرد قرنطینه کامل شهر را به صورت جزئی تسهیل می‌کند اما اکثر ساکنان همچنان مشمول محدودیتهای رفت و آمد قرار دارند. محدودیتهای کرونایی در تعطیلات آخر هفته باعث کمبود غذا شد و زنجیره تامین شکننده این شهر را در معرض اختلالات بیشتر قرار داد.
 
دولت محلی کانشان اعلام کرد با وجود کاهش آمار ابتلا، به سیاستهای فعلی بازدارنده کووید پایبند است و از شهروندان خواست تدابیر اعلام شده را کاملا رعایت کنند. مقامات محلی سه مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در خوابگاه پگاترون در کانشان طی چهار روز گذشته را گزارش کرده‌اند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، قرنطینه‌های گسترده آسیبهای نامعلومی به دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده است که اکثر محصولات الکترونیکی از آیفون گرفته تا لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی در آن تولید می شود. در حالی که اکثر کارخانه‌های مهم در شهرهایی مانند شانگهای موفق شده‌اند فعالیتشان را حفظ کنند، تشدید ترافیک لجستیکی، ارسال قطعات را دچار محدودیت کرده و باعث کاهش ذخایر به حدی شده که طبق برآورد شرکت ترند فورس، بعضی از تولیدکنندگان شامل پگاترون تنها به مدت چند هفته موجودی دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.