باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

April 15, 2022
7:39 جمعه، 26ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135053

اوپن ریچ و هایپراوپتیک “فیبرکامل” را آینده ارتباطات انگلستان می‌دانند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند

UK Space Program.jpeg
 
ICTna.ir – شرکتهای Openreach و Hyperoptic بعنوان ارائه دهندگان زیرساخت فیبر نوری در بریتانیا، از گسترش برنامه های نصب تجهیزات و سرویس دهی خود، در مکان ها و مناطق جدید خبر داده اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Openreach در حال برنامه ریزی برای استقرار "فیبر کامل و ابتدا تا انتها" با قابلیت سرویس دهی گیگابیتی در 36 منطقه جدید است. این اپراتور میگوید تا دسامبر 2026 حدود 25 میلیون نقطه را بعنوان نقاط عرضه هدف گذاری کرده است. این شرکت می گوید که 1.5 میلیون خانه و کسب و کار قبلاً به شبکه جدیدش متصل شده اند.
 
حدود نیم میلیون خانه و کسب و کار در اکرینگتون، لانکس، بولدون، تاین اند ویر، دادلی، وست میدز، هورنچرچ، جی‌تر لندن، کمپ‌تاون، ساسکس شرقی، مانینگهام، وست یورکز و وست هوتون به طرح راه‌اندازی اضافه شده است. به طور کلی، 2700 شهرک، شهر، بخش، دهکده و روستا تحت پوشش برنامه توسعه پوشش فیبر این شرکت قرار دارند.
 
Clive Selley، مدیر عامل Openreach در این زمینه گفت: "بیش از هفت میلیون خانه اکنون می توانند به شبکه "فیبر کامل" ما متصل شوند و این یک دستاورد فوق العاده است. ما راه درازی را پیموده‌ایم، هشت سال طول کشید تا بتوانیم از میلیونی شدن نقاط دسترسیمان عبور کنیم، اما تنها چهار ماه طول کشید تا آخرین میلیون‌ها را پشت سر بگذاریم و حالا به 25 میلیون نقطه هدف گذاری شده فکر میکنیم و برنامه ریزی میکنیم. ما معتقدیم که "فیبر کامل"، آینده بریتانیا است و به همین دلیل است که می‌خواهیم تا دسامبر سال 2026 باند پهن فیبر کامل را به 25 میلیون خانه و کسب‌وکار بریتانیا برسانیم."
 
او گفت: تغییر از مس به فیبر به اندازه حرکت از تلویزیون آنالوگ به دیجیتال و تلویزیون سیاه و سفید به رنگی مهم خواهد بود. در نهایت با حذف خطوط تلفن آنالوگ، شبکه ساده‌سازی شده‌ای ایجاد خواهیم کرد که به ما امکان می‌دهد نیازهای روزافزون جامعه دیجیتالی را برآورده کنیم.
 
در همین حال شرکت Hyperoptic قصد دارد 200 میلیون پوند را در شبکه فیبر کامل خود هزینه کند و 1500 کیلومتر فیبر در بریتانیا در سال جاری ایجاد نماید که 400هزار خانه و کسب و کار را به هم متصل خواهد ساخت. شبکه فعلی آن از 825000 خانه و کسب و کار عبور می کند و به بیش از 230000 مشتری خدمات ارائه می دهد.
 
این شرکت ادعا می کند که یکی از اولین اپراتورهای شبکه ای است که از محصولات دسترسی به زیرساخت فیزیکی Openreach استفاده می کند و می گوید رویکرد خود را برای استفاده از زیرساخت کانال و داکت موجود استاندارد کرده است، در حالی که اختلالات و کارهای جاده ای را به حداقل می رساند.
 
این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2023 از دو میلیون خانه عبور کند و شبکه فیبر کامل خود را در سرتاسر شپردز بوش، هامرسمیت، کنزینگتون، صنوبر، واپینگ، کاناری ورف در شرق لندن، مرکز شهر منچستر و ادینبورگ مستقر کرده است. همچنین به طور فعال در Maida Vale، St John's Wood، North Kensington، Notting Hill، Shoreditch، Southwark، Bermondsey، Brixton، مرکز شهر لیورپول و گلاسکو در حال اجراست. به زودی در فولام، پیملیکو، ویلزدن گرین، هالووی، هاکنی و بالهام و کلافم عرضه خواهد شد و برنامه‌هایی برای پکهام، سوری کوییز، کتفورد، والتهامستو و ایسلینگتون در دست اجراست.
 
Aurélie Canales، مدیر تحول و مدیر محصولات اصلی Hyperoptic، گفت: در طی دو سال گذشته، ما فرآیندهای مورد نیاز برای گسترش شبکه کامل فیبر خود را افزایش داده‌ایم و اطمینان حاصل می‌کنیم که نصب و تجربه‌ای عالی برای مشتری ارائه می‌دهیم. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که به سرعت بخشیدن به انتشار ادامه دهیم و اتصالات آتی را به جوامع بیشتری بیاوریم.
 
از طرفی دیگر، شرکت CityFibre اخیراً 1.425 میلیارد پوند سرمایه جذب کرده است تا پروژه عرضه فیبر کامل 4 میلیارد پوندی خود را تأمین کند. در مجموع، در حال حاضر فعالیت‌های زیادی در بخش فیبر کامل در جریان است، و پول زیادی از سرمایه‌گذاران برای تامین مالی آن صرف میشود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.