تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

April 19, 2022
11:18 سه شنبه، 30ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135174

اپل همچنان مشغول کار روی هوم‌ پاد یکپارچه با اپل TV و دوربین فیس‌تایم است

 
کمپانی اپل از قرار معلوم سرگرم کار روی یک هوم‌ پاد جدید است و تلاش می‌کند تا با گردآوری بلندگوی این محصول، کارکرد اپل ‌TV و دوربین فیس‌تایم دستگاهی یکپارچه و کامل تولید کند.
 
منبع این گفته، مارک گورمن خبرنگار شناخته شده بلومبرگ است که در پاسخ به پرسشی در خصوص عرضه شدن یا نشدن هوم‌ پاد اعلام کرد: «من عمیقا اطمینان دارم که هوم‌ پادی جدید در راه است، به شکل خاص دستگاهی که قرار است 3 وسیله هوم‌پاد، اپل TV و دوربین فیس‌تایم را در هم ادغام کند.»
 
وی در ادامه توسعه یک هوم‌پاد بزرگ (بدون قابلیت‌های مذکور) را بعید می‌داند اما عقیده دارد که شاید مدل مینی از هوم‌پاد در راه باشد، در هر صورت دستگاه ترکیبی هوم‌پاد در نقطه کانونی رویکرد اپل قرار دارد و شاید مدل‌های مینی این دستگاه مکمل هوم‌پاد یکپارچه باشند.
 
ویژگی‌های احتمالی هوم پاد جدید اپل
گفتنی است که گورمن نخستین بار در سال گذشته احتمال ساخت هوم پاد ترکیبی مذکور با چنین قابلیت‌هایی را مطرح کرد. وی سال پیش حدودا در همین زمان بود که گفت این دستگاه تقریبا دارای تمامی قابلیت‌های استاندارد اپل TV مانند تماشای ویدیو، بازی و استفاده از بلندگوی هوشمند جهت برقراری ارتباط با دستیار هوشمند اپل یعنی سیری است.
 
آن زمان در این گزارش بیان شده بود که محصول در مراحل مقدماتی قرار دارد و ممکن است اپل فرایند ساخت و عرضه آن را لغو کند یا ویژگی‌های کلیدی آن را تغییر دهد. هرچند که اکنون با استناد به تازه‌ترین گزارشات گورمن اپل همچنان مشغول کار روی این محصول است و طبق برنامه پیش می‌رود.
 
لازم به ذکر است که کمپانی اپل فروش هوم‌پادهای رده بالای خود را متوقف کرده و این تصمیم سبب شد تا بسیاری از کاربران گمان کنند که اپل سرگرم ساخت یک محصول جانشین است. از سوی دیگر عرضه هوم‌پاد مینی در سال 2020 به دلیل قیمت پایین‌تر این دستگاه با اقبال بیشتری روبه‌رو شد، به همین خاطر اصلا جای تعجب ندارد اگر اپل بخواهد موفقیت مدل مینی را با یک محصول بروزرسانی شده در این سری تکرار کند.
 
با تمامی این تفاسیر هنوز مشخص نیست که یک هوم‌پاد ادغام شده با اپل TV و فیس‌تایم چه شکلی خواهد بود یا چگونه عملکردی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.