سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 19, 2022
14:52 سه شنبه، 30ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135196

اچ‌پی روی یک لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو کار می‌کند

همزمان با افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو، سازندگان لپ‌تاپ هم می‌خواهند پای نمایشگرهای تاشو را به محصولاتشان باز کنند. حالا گزارش شده که اچ‌پی روی یک لپ‌تاپ 17 اینچی با نمایشگر اولد تاشو کار می‌کند.
 
همه لپ تاپ‌ها به لحاظ فنی «تاشو» هستند اما وقتی صحبت از یک دستگاه تاشو به میان می‌آید، منظور در واقع نمایشگر تاشو است. یکی از چالش‌های پیش رو برای ساخت چنین محصولی، انتخاب جنس مواد اولیه‌ای است که برای ساخت نمایشگر به کار می‌رود.
 
گوشی‌های هوشمند برای این امر از شیشه فوق باریک استفاده می‌کنند که آن هم در حقیقت انتخاب سامسونگ برای سری گلکسی Z فولد و Z فلیپ بوده است. با این حال صاحب‌نظران بر سر بهترین مواد اولیه ممکن برای لپ تاپ‌ها توافق ندارند چرا که در این بازار برخلاف حوزه گوشی‌های هوشمند تاشو، محصولات فوق‌العاده نمایشگر تاشو دارند.
 
رقبای لپ‌تاپ تاشو اچ‌پی
گفتنی است که نخستین لپ تاپ تاشو ThinkPad X1 Fold از شرکت لنوو بود که نمایشگر زیبایی داشت اما به برخی دلایل برای اکثر کاربران گزینه مناسبی نبود. پس از این مدل لنوو، چند مدل مفهومی دیگر از سایر کمپانی‌ها نیز معرفی شدند که از میان آنها می‌توان به Zenbook 17 Fold کمپانی ایسوس و Flex Note سامسونگ اشاره کرد.
 
هر دوی این دستگاه‌ها از اشتباهات لنوو درس گرفتند و نمایشگرهای 17 اینچی آنها پس از تا شدن به یک نمایشگر 13 اینچی تبدیل می‌شوند. حال به نظر می‌رسد HP نیز در لپ تاپ تاشوی خود رویکرد مشابهی را الگو قرار داده است.
 
طبق اخبار، نمایشگر 17 اینچی لپ تاپ اچ‌پی نیز پس از تا شدن 11 اینچی می‌شود، وضوح تصویر 4K دارد و همچنین نمایشگر لمسی آن از قلم نیز پشتیبانی خواهد کرد که می‌تواند برای هنرمندان و طراحان گزینه مطلوبی باشد.
 
در نهایت باید گفت که بازار لپ تاپ‌های تاشو در حال حاضر بسیار کوچک است اما اگر سازندگان رمز و راز تولید یک دستگاه موفق را کشف کنند، محصولات این بازار می‌توانند با رشد چشمگیر حتی روی حوزه تبلت‌ها هم تاثیر بگذارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.