اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 19, 2022
16:59 سه شنبه، 30ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135205

نایب رئیس کمیسیون مشترک: انحلال کمیسیون بررسی طرح صیانت هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است

 
نایب رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت تاکید کرد این کمیسیون براساس قانون هنوز منحل نشده است و هیچ چیز رسمی به آن‌ها اعلام نشده است. او از هیئت رئیسه مجلس خواست تا این طرح را هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف کند.
 
«علی یزدی‌خواه»، نماینده مجلس و عضو کمیسیون مشترک در گفتگو با ایرنا از بلاتکلیفی طرح صیانت خبر داد و گفت: «درخواست نمایندگان برای بازگشت این طرح به صحن علنی و ملغی شدن بررسی طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی ابهاماتی را ایجاد کرده است. تا امروز رسما این موضوع به کمیسیون مشترک اعلام نشده است لذا بررسی طرح در بلاتکلیفی است.»
 
او بلاتکلیفی امروز طرح را ناشی از حساسیت اجتماعی و همجمه‌های علیه آن دانست و اظهار داشت رای گیری استمزاجی مجلس مبنای عمل قانونی نیست و بایستی رای‌گیری در صحن علنی صورت گیرد: «بنابراین کمیسیون مشترک از لحاظ قانون، منحل نشده است.»
 
رئیس کمیسیون مشترک با اشاره به درخواست رئیس مجلس جهت اظهار نظر شورای عالی فضای مجازی درباره طرح صیانت گفت: «رئیس مجلس اسفندماه سال گذشته مکاتباتی با شورای عالی فضای مجازی داشت و خواستار اعلام سیاست‌های مدنظر این شورا و همچنین موضوعاتی که نیاز به قانونگذاری دارد به صورت شفاف شد. شورای عالی فضای مجازی نمی‌تواند در این خصوص لایحه بدهد، دولت هم پیش از این نظرات خود را از طریق وزارت ارتباطات اعلام کرده است لذا تمایلی به ارائه لایحه ندارد. هیئت رئیسه مجلس باید هر چه سریع‌تر این طرح را تعیین تکلیف کند.»
 
یزدی‌خواه با اشاره به نامه چندی از نمایندگان به رئیس مجلس جهت از سرگیری کار کمیسیون مشترک، خاطر نشان کرد: «برای ما مهم این است که هرچه زودتر ساماندهی فضای مجازی انجام شود، مهم نیست که در صحن علنی و یا در کمیسیون مشترک این موضوع بررسی شود.»
 
گفتنی است معاون قوانین مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به هیئت رئیسه کمیسیون مشترک اعلام کرد نمایندگان مجلس در رای گیری جلسه غیرعلنی، با ادامه کار کمیسیون مشترک مخالفت کرده‌اند. از همین رو به نظر می‌رسد همه چیز به تایید هیئت رئیسه مجلس برای عدم ادامه فعالیت کمیسیون مشترک بستگی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.