سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 20, 2022
14:35 چهارشنبه، 31ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135227

مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ به بازنشستگی نزدیک شد

 
مایکروسافت تایید کرد از مجموعه نرم افزاری آفیس ۲۰۱۳ برای مدت خیلی طولانی پشتیبانی نخواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا، این غول نرم افزاری اعلام کرد مجموعه آفیس ۲۰۱۳ تا ۱۲ ماه آینده به پایان رسمی مدت پشتیبانی این شرکت می‌رسد و پس از آن به‌روزرسانی و حمایت امنیتی از سوی مایکروسافت دریافت نخواهد کرد.
 
اکنون کاربران مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ به ارتقا یا سوئیچ نرم افزار خود پیش از ۱۱ آوریل سال ۲۰۲۳ فرا خوانده شده‌اند در غیر این صورت در معرض ریسک حملات سایبری قرار خواهند گرفت.
 
مایکروسافت در ایمیلی به مشتریانش اعلام کرد: پس از پنج سال پشتیبانی عمومی و پنج سال پشتیبانی تمدید شده، آفیس ۲۰۱۳ در ۱۱ آوریل سال ۲۰۲۳ به نقطه پایانی پشتیبانی خواهد رسید و طبق سیاست دوره عمر ثابت، پس از این تاریخ به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آفیس ۲۰۱۳ دیگر موجود نخواهند بود. مایکروسافت به کاربران پیشنهاد کرد "مایکروسافت ۳۶۵ اپس" را که یک مدل مبتنی بر اشتراک است، جایگزین آفیس ۲۰۱۳ کنند. این بسته اشتراکی، اپلیکیشن‌های اصلی را برای کاربران سازمانی فراهم کرده و به روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را عرضه می کند.
 
بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، آفیس ۲۰۱۳ جدیدترین محصول مهم مایکروسافت است که به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. یکی از مشهورترین محصولات مایکروسافت، ویندوز ایکس پی بود که در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد با این حال مایکروسافت تا حدودی پشتیبانی برای کاربران این نرم افزار قدیمی فراهم کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.