تلفن همراه

گوشی

April 24, 2022
14:31 یکشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135301

آیفون 13 محبوب‌ترین گوشی اپل در فصل اول 2022؛ استقبال ضعیف از نسخه مینی

 
داده‌های ارائه شده توسط موسسه CIRP نشان می‌دهد تقریبا سه چهارم گوشی‌های فروخته شده اپل در اولین فصل سال جاری، آیفون 13 بوده است. البته نسخه مینی این سری چندان مورد استقبال قرار نگرفته که درک درست کوپرتینویی‌ها از عدم عرضه آیفون 14 مینی را نشان می‌دهد.
 
سری آیفون 13 محبوب‌تر از نسل‌های قبل
 
 
CIRP در گزارش خود توضیح می‌دهد:
 
«مدل‌های سری آیفون 13 نسبت به نسخه‌های نسل پیشین بیشترین میزان فروش را داشته‌اند. چهار دستگاه آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس حدود سه چهارم میزان فروش را در سه ماهه ابتدایی سال 2022 به خود اختصاص داده‌اند. این میزان برای آیفون 12 در سال گذشته، حدود 61 درصد بوده است. از سوی دیگر آیفون 13 با 38 درصد از سهم بازار اپل پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل این نسل بوده است. همچنین آیفون 13 مینی کم‌ترین محبوبیت را در قیاس با سایر آیفون‌های این نسل دارد و سهم آن تنها به 3 درصد می‌رسد.»
 
در بخشی از این گزارش همچنین به همه‌گیری کرونا به عنوان دلیلی برای افزایش فروش گوشی‌های جدید آیفون اپل اشاره شده است که خریداران را ترغیب به خرید گوشی‌های جدید کرده است.
 
بنابراین مشخص می‌شود که دو مدل ارزان‌تر خانواده آیفون 13، بیشترین و کم‌ترین میزان فروش را به خود اختصاص داده‌اند. آیفون 13 و آیفون 13 مینی شباهت‌های بسیاری به یک‌دیگر دارند، اما کاربران ترجیح داده‌اند تا به سراغ آیفون بزرگ‌تر بروند.
 
افزون بر این موارد، نکته دیگر اینکه آیفون‌های قدیمی‌تر نیز همچنان به فروش خود ادامه می‌دهند. در این بین آیفون 11، آیفون SE 2020 و آیفون XR همچنان در بازار موجود هستند و حدود 15 درصد از سهم بازار اپل را به خود اختصاص داده‌اند.
 
عوامل زیادی در فروش بالای آیفون 13 دخیل هستند. به عنوان مثال، شایعاتی وجود دارند که بر اساس آن‌ها، آیفون 14 تغییرات چشم‌گیری را در مقایسه با آیفون 13 تجربه نخواهد کرد. همچنین آیفون 13 از مشخصات تقریبا به‌روز و جذابی برخوردار بوده که همین موضوع مشتریان را ترغیب به تهیه یک دستگاه جدید می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.