سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 26, 2022
8:55 سه شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135361

بنز از شاسی‌بلند الکتریکی EQS خود رونمایی کرد

 
بنز لوکس‌ترین شاسی بلند الکتریکی خود به نام EQS را رونمایی کرد. این ماشین که از پاییز امسال به بازار عرضه می‌شود، با شاسی‌بلند الکتریکی ب‌ام‌و iX و تسلا مدل X رقابت می‌کند.
 
شاسی بلند EQS از نظر فنی و ظاهری به سدان EQS بنز شباهت زیادی دارد. ارتفاع مدل شاسی‌بلند حدود بیست سانتی‌متر از مدل سدان بیشتر است و می‌توان برایش ردیف سوم صندلی سفارش داد. به مدل شاسی‌بلند امکانی اضافه شده که کنترل ماشین را در جاده‌های ناهموار آسان‌تر می‌کند.
 
مرسدس-بنز می‌گوید EQS شاسی‌بلند با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶۶۰ کیلومتر حرکت کند. برای راحت‌تر شدن رانندگی در خیابان‌های باریک با چرخاندن فرمان جهت چرخ‌های عقب هم تغییر می‌کند. برای داشبورد هم می‌توان یک نمایشگر ۵۶ اینچی سفارش داد.
 
00-271.jpeg
 
بنز پیش‌بینی می‌کند که شاسی‌بلند EQS از مدل سدان در آمریکای شمالی محبوب‌تر شود. قرار است این ماشین در کارخانه‌ای در ایالت آلاباما تولید شود و از آنجا به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.
 
Mercedes-Benz-EQS-3.jpg
 
شاسی‌بلند EQS را می‌توان با یک یا دو موتور الکتریکی سفارش داد. قوی‌ترین مدل ۵۳۶ اسب بخار نیرو دارد و به گفته کارخانه می‌توان باتری‌هایش را تا ۸۰ درصد در نیم ساعت شارژ کرد.
 
Mercedes-Benz-EQS-8.jpg
 
شاسی‌بلند EQS یکی از ۹ مدل الکتریکی است که بنز تا پایان سال جاری میلادی به خریداران ارائه خواهد کرد. این شرکت می‌گوید از فروش محصولات الکتریکی‌اش راضی است. بنز در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۲ هزار دستگاه ماشین الکتریکی فروخته که سه برابر مدت مشابه در سال گذشته است. اما سهم ماشین‌های الکتریکی از کل فروش بنز هنوز بسیار کم است. در سال ۲۰۲۱، ماشین‌های الکتریکی تنها ۲/۳ درصد از کل فروش بنز را شامل شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.