بازی

فناوری اطلاعات

April 27, 2022
11:28 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135407

آپدیت جدید پلی استیشن 5 با قابلیت رفرش ریت متغیر چند روز دیگر منتشر می‌شود

 
اگر در جریان اخبار باشید، احتمالا خبر دارید که قرار بود سونی قابلیت Variable Refresh Rate (VRR) یا نرخ تازه‌سازی متغیر را از طریق یک آپدیت برای پلی‌استیشن 5 منتشر کند. حالا سونی گفته طی چند روز آینده این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
«هیدکی نیشینو» از کمپانی سونی در خصوص این قابلیت گفته ویژگی VRR قادر است تا نرخ تازه‌سازی تلویزیون‌ها و مانیتورهایی که از HDMI 2.1 سازگار با VRR استفاده می‌کنند را به شکل پویا با خروجی گرافیکی پلی‌استیشن 5 هماهنگ کند. البته محدودیت استفاده از HDMI 2.1 یک ایراد به شمار می‌رود و می‌تواند باعث شود تا سر گیمرهای بسیاری بی‌کلاه بماند.
 
وی در ادامه اضافه می‌کند که این امر عملکرد بصری بازی‌های PS5 را با کوچک کردن یا از میان بردن اختلالات تصویری مانند سرعت فریم‌ها و تکه‌تکه‌شدن تصاویر بهبود می‌بخشد. همچنین گفتنی است که آپدیت مذکور به شکل جهانی در دسترس خواهد بود.
 
شما می‌توانید پس از دریافت آپدیت در صفحه تنظیمات Screen and Video به آن دسترسی داشته باشید و گزینه‌های آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.
 
 
سایر اطلاعات موجود از ویژگی VRR در پلی‌استیشن 5
اخبار موجود حاکی از آن هستند که شماری از بازی‌های قدیمی‌تر پلی‌استیشن 5 نیز هنگام انتشار آپدیت VRR از آن پشتیبانی خواهند کرد که در میان آنها نام‌هایی مانند دو نسخه Vanguard و Black Ops Cold War از سری Call of Duty، نسخه پنجم Devil May Cry، هر دو نسخه اسپایدرمن، Resident Evil Village و غیره به چشم می‌خورند.
 
نکته دیگری درباره قابلیت VRR وجود دارد که طبق آن شما می‌توانید از آن برای بازی‌هایی که فاقد پشتیبانی از VRR هستند هم استفاده کنید اما نیشینو هشدار داده که نتایج چنین کاری کاملا به تلویزیون، بازی و حالت تصویری انتخاب شده توسط شما بستگی دارد.
 
سونی با انتشار قابلیت VRR سرانجام در این زمینه شانه به شانه مایکروسافت قرار خواهد گرفت که اکنون مدتی است از قابلیت مشابهی در ایکس‌باکس‌هایش استفاده می‌کند. البته که VRR مایکروسافت به کابل HDMI 2.1 محدود نمی‌شود و توسط HDMI 2.0 هم پشتیبانی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.