اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 27, 2022
16:13 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135423

وزیر ارتباطات میانگین سرعت اینترنت کشور را رو به رشد دانست

 
وزیر ارتباطات با اشاره به رشد 8 پله‌ای رتبه ایران در گزارش Speedtest اذعان داشت میانگین سرعت اینترنت در کشور رو به رشد است. او با بیان اینکه ممکن است در نقاطی از کشور اختلال وجود داشته باشد، از افرادی که با مشکل رو به رو هستند خواست تا با سامانه رگولاتوری تماس بگیرند.
 
«عیسی زارع‌پور» در حاشیه نشست امروز هیئت دولت و در پاسخ به سوال ایلنا درباره کندی سرعت اینترنت گفت:
 
«تندی و کندی اینترنت باید ملاک داشته باشد. ممکن است سرعت اینترنت در خانه ما زیاد باشد و در محل کار شما کم یا بالعکس. بر اساس رتبه‌بندی جهانی که هفته گذشته منتشر شد، رتبه ما 6 پله ارتقا پیدا کرده و از رتبه 80 به رتبه 74 رسیدیم.»
 
او با تاکید بر اینکه میانگین سرعت کشور رو به رشد است، اظهار داشت: «ممکن است در جاهایی اختلال نیز وجود داشته باشد و این طبیعی است. هرکسی مشکلی داشت می‌تواند با سامانه ما (سامانه 195) تماس بگیرد.»
 
وزیر ارتباطات در حالی به گزارش جدید اسپید تست از وضعیت اینترنت ایران اشاره می‌کند که در بخش اینترنت ثابت، کشورمان در رتبه 145 جهان قرار دارد. در حالی که کشوری مانند سنگاپور با سرعت اینترنت ثابت 197 مگابیت بر ثانیه‌ای رتبه نخست را داراست، میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران زیر 10 مگابیت است.
 
افزایش قیمت اینترنت در گرو تعهد اپراتورها
زارع‌پور همچنین در جمع خبرنگاران بار دیگر به درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت اشاره کرده و گفت: «اپراتورها از ما خواستند با توجه به تورمی که در این چند سال بوده بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی کنند که ما مخالفت کردیم و گفتیم که اگر برنامه‌ای برای توسعه دارید و نیاز به منابع دارید، حتما باید بیایید این برنامه را ارائه دهید تا ما ارزیابی کنیم،‌ آن را تبدیل به تعهد کنیم در چهارچوب الحاقیه که قابل پیگری باشد و بعد می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.»
 
او تاکید کرد مخالف هرگونه افزایش قیمت بدون افزایش کیفیت هستند: «ما مخالف معرفی بسته‌ جدید با قیمت‌های جدید هستیم، مگر اینکه اپراتورها تضمین دهند کیفیت شبکه را طی یک برنامه‌ زمان‌بندی مشخص افزایش می‌دهند.»
 
وزیر ارتباطات با حضور در برنامه تلویزیونی، اعلام کرده بود اپراتورها خواهان افزایش قیمت اینترنت تا سقف تعرفه مصوب سال 1395 (هر گیگابایتی 40 هزار تومان) هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.