اپلیکیشن

بازار سرمایه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 30, 2022
11:28 شنبه، 10ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135462

ایلان ماسک 8.5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

 
سه روز پس از موافقت هیات مدیره توییتر با فروش این شبکه اجتماعی به «ایلان ماسک»، شنیده می‌شود که ثروتمندترین فرد جهان 9.6 میلیون از سهامش در تسلا را به قیمت 8.5 میلیارد دلار فروخته است.
 
با توجه به پرونده‌هایی که ماسک اخیرا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرده، او ابتدا روز سه‌شنبه، 3.7 میلیون از سهام تسلا را به مبلغ 3.3 میلیارد دلار فروخته و 735 هزار سهم دیگر را روز چهارشنبه به ارزش 654 میلیون دلار به فروش رسانده است.
 
صبح جمعه، ابتدا فاش شده بود که ماسک حدود 4.4 میلیون سهام خود از غول خودروسازی را به ارزش 4 میلیارد دلار فروخته است. حالا در گزارش جدید، این عدد تصحیح شده و ظاهرا مدیرعامل تسلا در آن زمان 5.2 میلیون سهم دیگر را به مبلغ 4.5 میلیارد دلار فروخته است.
 
با وجود ارقام ارائه شده در این گزارش، می‌توان گفت در مجموع ماسک برای هر سهم خود به عنوان میانگین 883.09 دلار دریافت کرده است. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که متوجه شوید این فروش تنها 5.6 درصد از سهم ماسک در تسلا (در آغاز روز سه‌شنبه) را شامل می‌شود و کمتر از 4 درصد کل دارایی‌های تسلا است.
 
تامین سرمایه ایلان ماسک برای توییتر؟
فروش سهام تسلا توسط ماسک در حالی انجام شده که او روز دوشنبه با هیات مدیره توییتر سر مبلغ نزدیک به 44 میلیارد دلار برای خرید این شبکه اجتماعی به توافق رسیده بودند. بر اساس داده‌های بلومبرگ، ماسک با 249 میلیارد دلار دارایی، به عنوان ثروتمندترین فرد کنونی جهان شناخته می‌شود.
 
هرچند در پرونده‌ها، به هیچ دلیلی برای برای فروش سهام اشاره نشده، اما به نظر می‌رسد ایلان ماسک در حال جمع‌آوری سرمایه برای خرید توییتر است.
 
ماسک عصر پنجشنبه پس از تشکیل پرونده اولیه و پیش از فاش شدن فروش روز پنجشنبه‌اش در توییتر گفته بود: «پس از امروز هیچ فروش دیگری برای تسلا برنامه‌ریزی نشده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.