اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 4, 2022
12:50 چهارشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135560

اینستاگرام در حال آزمایش فید تمام صفحه‌ مانند تیک‌تاک است

 
اینستاگرام به منظور دسترسی بهتر کاربران به ویدیوهای پلتفرم خود، در حال آزمایش فید صفحه اصلی به صورت عمودی و تمام صفحه است که به موجب آن شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا، بیشتر شبیه به تیک‌تاک می‌شود.
 
تصویری که توسط اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده، فید صفحه اصلی را نشان می‌دهد که در آن ویدیویی به صورت تمام صفحه در حال پخش است و موارد دیگری مانند نظرات، کپشن‌ها، لایک‌ها و موارد دیگر در بالا و پایین پست قرار گرفته‌اند. هرچند در این تصویر، نوار استوری‌های بالا صفحه دیده نمی‌شود، اما «سین کیم» سخنگوی متا توضیح می‌دهد که این نوار همچنان در بالای صفحه قرار دارد و تصویر ارائه شده، مربوط به زمان پیمایش کاربران است. بنابراین می‌توان گفت هنگام مشاهده پست‌ها در صفحه اصلی، نوار استوری بالا صفحه به مرور زمان ناپدید خواهد شد تا تجربه‌ای تمام صفحه به کاربران ارائه شود.
 
 
 
همچنین دکمه‌های جستجو، Reels، خرید و پروفایل همچنان در پایین صفحه قابل دسترس هستند. از سویی دیگر، گزینه‌های نوتیفیکیشن، پیام‌ها و ارسال پست جدید و همچنین قابلیت جابه‌جایی بین حساب‌ها نیز همچنان در بالای صفحه دیده می‌شود.
 
کیم همچنین توضیح می‌دهد که علاوه بر پست‌های ویدیویی، تصاویر ثابت نیز در فید تمام صفحه نمایش داده خواهند شد. «آدام موسری» رئیس اینستاگرام نیز با ارسال ویدیو جدیدی در توییتر، آزمایش نحوه نمایش فید تمام صفحه را تایید کرد.
 
رقابت ادامه‌دار اینستاگرام با تیک‌تاک
نکته قابل توجه اینکه اینستاگرام همچنان در تلاش است تا به رقابت خود با تیک‌تاک ادامه دهد. متا، شرکت مادر اینستاگرام، هفته گذشته در گزارش درآمد این شرکت اشاره کرده بود که Reels، قابلیت ویدیوهای کوتاه شبیه به تیک‌تاک آن، اکنون بیش از 20 درصد از زمانی که کاربران صرف این شبکه اجتماعی می‌کنند را تشکیل می‌دهد. از سویی دیگر، گوگل هم از طریق ویدیوهای کوتاه یوتیوب، در حال رقابت با تیک‌تاک است. غول موتور جستجو اخیرا اعلام کرده بود که آزمایش تبلیغات در ویدیوهای کوتاه یوتیوب را آغاز کرده است و همچنین به صورت روزانه، 30 میلیارد بازدید از آن‌ها انجام می‌شود که نسبت به سال گذشته این میزان چهار برابر افزایش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.