اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 5, 2022
12:29 پنجشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135570

وداع گوگل با نسخه سبک یوتیوب

 
"یوتیوب گو" (YouTube Go) که نسخه سبک اپلیکیشن اصلی یوتیوب گوگل بود، در ماه اوت تعطیل خواهد شد.
 
 یوتیوب اپلیکیشن "گو" را برای کاربرانی ساخته بود که اتصال اینترنتی ضعیفی داشتند و قیمتهای بالای دیتای موبایل و گوشیهای ارزان قیمت، مانع دسترسی آنها به اپلیکیشن اصلی یوتیوب شده بود. اما اکنون تیم یوتیوب می‌گوید از زمان راه اندازی شدن "یوتیوب گو" در سال ۲۰۱۶، یوتیوب در اپلیکیشن اصلی خود بهبودهایی صورت داده است.
 
بعضی از ارتقاهای انجام گرفته اجازه می‌دهد اپلیکیشن اصلی یوتیوب در گوشیهای رده پایین و برای افرادی که سرعت اینترنت کندتری دارند، روان‌تر اجرا شود. تیم یوتیوب اعلام کرد روی کنترلهای جدیدی کار می کند که به افراد کمک می کنند اگر دسترسی محدودی به یوتیوب دارند، مصرف دیتای موبایل خود را کمتر کنند با این حال به زمان عرضه این قابلیت‌ها اشاره نکرد. اکنون توصیه شده که کاربران "یوتیوب گو"، اپلیکیشن اصلی یوتیوب را دانلود کنند که برخلاف نسخه سبک خود، اجازه می دهد افراد اظهارنظر کرده، پست ارسال کنند، محتوا ایجاد کنند و از حالت تاریک استفاده کنند.
 
بر اساس گزارش وب سایت انگجت، "یوتیوب گو" پیش از این که از نسخه آزمایشی بتا خارج شود و در سال ۲۰۱۷ در دسترس همه کاربران قرار گیرد، ابتدا در هند و اندونزی عرضه شده بود. یوتیوب در سال ۲۰۱۸ این اپلیکیشن را در بیش از ۱۳۰ کشور عرضه کرد و کاربران بیشتری توانستند این اپلیکیشن ۱۰ مگابایتی را دانلود کنند. اکنون زمان خداحافظی با این اپلیکیشن فرا رسیده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.