اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 7, 2022
16:31 شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135623

بیل گیتس: ایلان ماسک می‌تواند وضعیت توییتر را بدتر کند

 
بیل گیتس به‌تازگی در اجلاس مدیران عامل به میزبانی وال استریت ژورنال اعلام کرده که از آینده توییتر تحت هدایت ایلان ماسک مطمئن نیست. او با نگرانی گفت شرایط این شبکه اجتماعی ممکن است در آینده بدتر شود. ماسک تاکنون بارها گفته که می‌خواهد آزادی را در این پلتفرم افزایش دهد و کنترل کمتری بر محتوا داشته باشد.
 
بیل گیتس اذعان کرد که سابقه عملکرد ایلان ماسک در تسلا و اسپیس ایکس خوب بوده و نمی‌توان به راحتی این معامله و خریدار آن را دست کم گرفت. اما با توجه به تاکید ماسک بر آزادی بیان مطلق، این شبکه اجتماعی می‌تواند در آینده شرایط بدتری پیدا کند.
 
بیل گیتس درباره نشر اطلاعات نادرست در توییتر به شرایط دوره همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد. او گفت عده‌ای از کاربران مدعی بودند که واکسن کرونا کشنده است و کاری می‌کند که مردم توسط او ردیابی شوند. هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت از ماسک پرسید که در مواجهه با چنین اطلاعاتی چه واکنشی نشان خواهد داد.
 
 
گیتس گفت ماسک در گردآوری مهندسان توانمند عملکرد خوبی از خود نشان داده، ولی او فکر نمی‌کند که درباره توییتر چنین اتفاقی بیفتد. بیل گیتس افزود اگر تمام نیاز توییتر به جذب سرمایه و استخدام مهندسان توانمند محدود می‌شد، عملکرد ماسک با بقیه فرقی نمی‌کرد.
 
بیل گیتس: از تمسخر ماسک ناراحت نشدم
ماسک حدود دو هفته پیش در صفحه توییتر خود بیل گیتس را به سخره گرفت. همچنین، تصاویری از گفتگو این دو نفر فاش شد که نشان می‌داد ماسک پیشنهاد همکاری‌های بشردوستانه گیتس را رد کرده چون هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت سهام تسلا را به‌صورت استقراضی به فروش گذاشته است. با این حال گیتس گفت از واکنش تمسخرآمیز ایلان ماسک در توییتر ناراحت نشده است.
 
گیتس درباره فروش استقراضی سهام تسلا گفت تصمیمات معاملاتی او نشان‌دهنده جدیتش درباره تغییرات اقلیمی نیست. وی همچنین نقش تسلا در مقابله با تغییرات اقلیمی را تحسین کرد. با این حال، او گفت اگر ماسک شرایط توییتر را بدتر کند، او از اظهارنظر در این مورد ابایی نخواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.