اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 9, 2022
11:23 دوشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135676

نمایندگان انگلیس خواهان تغییر فرهنگ اینفلوئنسری شدند

 
طبق گزارش نمایندگان پارلمان انگلیس، ظهور پدیده اینفلوئنسرهای آنلاین شکاف هایی را در قوانین این کشور آشکار کرده است.
 
به نقل از پرس اسوسیشن، در گزارش کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش(DCMS) پارلمان انگلیس درباره فرهنگ اینفلوئنسری از دولت خواسته شده قوانین استخدام و تبلیغ را برای حفاظت از کودکان، تماشاچیان، اینفلوئنسرها و افرادی که به طور آنلاین برنامه دارند تقویت کند.
 
نمایندگان پارلمان توصیه کرده اند کودکان، والدین و مدارس باید از توسعه سواد رسانه ای پشتیبانی کنند و همچنین قوانین مربوط به تبلیغات برای کودکان باید پررنگ تر شود. ازسوی دیگر قانون کار کودکان در انگلیس نیز باید به روز رسانی شود تا رشد تعداداینفلوئنسرهای کودک را نیز در بر گیرد.
 
در این گزارش نمایندگان خواهان ایجاد دستورالعملی برای بازاریابی اینفلوئنسری شده اند. در کنار این موارد گزارش از دولت انگلیس خواسته تحقیقاتی درباره اکوسیستم اینفلوئنسری انجام دهد تا همزمان با گسترش آن، بتوان قوانین مناسبی وضع و آنها را مدیریت کرد. رگولاتورهای تبلیغات باید اختیارات بیشتری بیابند تا قوانین مربوط به تبلیغات را اجرا کنند و شکاف های مربوطه را برطرف کنند.
 
جولیان نایت مدیر این کمیته می گوید: ظهور فرهنگ اینفلوئنسری آنلاین فرصت های قابل توجهی برای افرادی که در صنایع خلاق فعالیت می کنند، به وجود آورده و اقتصاد این کشور را ارتقا داده است. اما در بیشتر اوقات و زمانی که موضوعی به شبکه های اجتماعی مرتبط باشد، با اندکی بررسی متوجه دنیای دیگری می شویم که اینفلوئنسرها و دنبال کنندگانشان در معرض خطر سواستفاده و آزار آنلاین قرار دارند.
 
او در ادامه افزود: به خصوص تماشاچیان کودک که هنوز در حال یادگیری سواد دیجیتال هستند، در معرض خطر چنین محیطی هستند که هیچ چیز آن طور که به نظر می رسد نیست. همچنین در این محیط اقدامات حفاظتی برای اینفلوئنسرهای جوانی که ساعات طولانی صرف محتوای درآمدزا می کنند، وود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.