اپلیکیشن

امنیت

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 10, 2022
16:55 سه شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135729

دسترسی به اطلاعات استارت آپ شناسایی چهره محدود می شود

 
استارت آپ شناسایی چهره «کلیر ویو» برای تسویه یک شکایت، توافق کرده تا دسترسی کسب وکارها  به مخازن عکس خود را محدود کند. بنابراین دسترسی شرکت های خصوصی و افراد به داده های شرکت مسدود می شود.
 
به نقل از رویترز، در این شکایت شرکت مذکور متهم شده بود عکس های افراد را بدون اجازه آنها جمع آوری کرده است.
 
براساس شرایط تسویه ای که روز گذشته در دادگاه ایالتی ایلینوی آمریکا ثبت شده، «کلیر ویو» اجازه دسترسی پولی یا آزاد بیشتر مشتریان خصوصی یا فردی اش به مخازن داده ها را متوقف می کند.
 
همچنین این شرکت دسترسی سازمان های دولتی ایالت ایلینوی از جمله پلیس و دیگر سازمان های مجری قانون به مخازن داده هایش را به مدت ۵ سال متوقف می کند.
 
البته این شرکت که در نیویورک مستقر است همچنان می تواند با سازمان های دولتی فدرال از جمله مقامات مهاجرت و آژانس های دولتی خارج از ایالت مذکور همکاری کند.
 
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکایی(ACLU)، گروه های پشتیبانی از مهاجران و قربانیان آزار جنسی و خشونت خانگی و غیره در می ۲۰۲۰ میلادی این شکایت را ثبت کردند. آنها کلیر ویو را متهم کردند با استخراج تصاویر از اینترنت از جمله پلتفرم هایی مانند مایکروسافت، لینکدین و اینستاگرام، قانون حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک ایلینوی را نقض کرده است.
 
فیس بوک در ۲۰۲۰ میلادی توافق کرد برای تسویه شکایتی مبنی بر نقض قوانین ایالت ایلینوی آمریکا ۶۵۰ میلیون دلار بپردازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.