بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2022
14:28 چهارشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135755

بانک مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

 
بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین در راستای افزایش سطح ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 
عصر روز سه‌شنبه در نخستین روز از اینوتکس یازدهم تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بانک قرض الحسنه‌مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین به امضا رسید.
 
به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه فناوری‌های نوین؛ این تفاهم‌نامه که به امضا سعید شمسی نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و روح الله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین رسید زمینه استفاده بانک از ظرفیت‌های مکانیزه صندوق توسعه فناوری‌های نوین در راستای ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور را فراهم کرد.
 
بر اساس این تفاهم‌نامه فرآیند تشکیل پرونده، اعتبارسنجی، ارزیابی، تنظیم قرارداد و معرفی متقاضیان فناور و دانش بنیان برای دریافت تسهیلات به بانک قرض الحسنه مهر ایران بر عهده صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بر بستر سامانه الکترونیکی این صندوق خواهد بود.
 
همچنین این تفاهم نامه زمینه ساز اجرای بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران با تکیه بر توان و تجریه صندوق توسعه فناوری های نوین خواهد شد.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اعتماد ایجاد شده دو جانبه گفت: «صندوق توسعه فناوری‌های نوین از سال‌های گذشته در رصد بانک مهر ایران بوده است. همچنین عملکرد این صندوق در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای کوچک و تجاری‌سازی آنها تحت بررسی ما بوده است و همین امر سبب امضای این تفاهم نامه شده است.»
 
 
او با اشاره به وجود ظرفیت‌های بانک و صندوق در اجرای تعهدات این تفاهم نامه گفت: «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، همواره ارائه خدمات قرض الحسنه به آحاد جامعه را دنبال کرده است و در سال جدید با توسعه صورت گرفته در ارائه خدمات تامین مالی می‌تواند تا سقف 500 میلیون تومان به افراد حقوقی تسهیلات ارائه کند.»
 
شمسی نژاد ضمن تاکید بر شعار سال و حمایت از حوزه دانش بنیان گفت: «توجه ویژه مقام معظم رهبری به شرکت های دانش بنیان و نامگذاری امسال توسط ایشان، ما را ترغیب به ایجاد پیوند با صندوق توسعه فناوری های نوین به عنوان یکی از بزرگترین صندوق های کشور در تامین مالی این حوزه شد.»
 
به گفته او این صندوق تاکنون ارزیابی و تامین مالی شرکت‌های متعددی در این حوزه را در کارنامه خود دارد و این پیوند با توجه به توانایی های صندوق توسعه فناوری های نوین و ارائه تسهیلات قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند فصل نوینی را برای شرکت های دانش بنیان و فناور رقم بزند.
 
تسهیلات 50 میلیارد تومانی بانک مهر به معرفی شدگان صندوق
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص میزان تسهیلات مورد توافق طرفین برای اعطا به شرکت های دانش بنیان گفت: «بر اساس این تفاهم نامه در گام اول قرار است تا تعداد 100 فقره تسهیلات 500 میلیون تومانی را با تکیه بر فرآیند الکترونیکی ارزیابی،اعتبار سنجی و معرفی صندوق توسعه فناوری های نوین به بانک قرض الحسنه مهر ایران اعطا کند.»
 
شمسی نژاد با اشاره با موضوع دیگر تفاهم نامه بانک مهر ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین گفت: «یکی از موضوعات مورد پیگیری در این تفاهم‌نامه، الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای مالی و بانکی است؛ بر این اساس بحث اعتبارسنجی و ارزیابی شرکت ها از طریق بستر الکترونیکی صندوق عملی خواهد شد.»
 
همچنین با توجه به سوق فرآیندهای بانکی و مالی به سمت غیرحضوری و الکترونیکی شدن می توانیم ارتقا سطح خدمات الکترونیک بانک مهر را با تکیه بر توان IT صندوق توسعه فناوری های نوین دنبال کنیم.
 
صندوق توسعه فناوری‌های نوین در نظام بانکی پذیرفته شد
مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین نیز با تاکید بر ضرورت رفع دغدغه های نظام بانکی در حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: سرمایه گذاری جسورانه همواره یکی از دغدغه های بانک مرکزی است و این امر با توجه به تجربه صندوق توسعه فناوری های نوین و رفع این دغدغه ها با تکیه بر توان صندوق همواره با موفقیت همراه بوده است.
 
او با ارائه گزارشی از عملکرد 14 ساله صندوق در ارائه انواع خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گفت: «اکنون صندوق توسعه فناوری‌های نوین با عملکرد خود طی 13 تفاهم نامه مستقل به سیستم بانکی، خود به نهادی پذیرفته شده در بین بانکها مبدل شده است و ضمانت نامه وارزیابی این صندوق در بین بانک‌ها شناخته شده و پذیرفته شده است.»
 
میرامینی ارائه انواع خدمات مالی را تخصص صندوق توسعه فناوری‌های نوین برشمرد و گفت: «این صندوق اکنون امکان ارائه انواع خدمات مالی همچون ارائه ضمانت نامه، تسهیلات، سرمایه گذاری و مشارکت و تامین مالی جمعی(croudfunding) را داراست.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.